وزیر دفاع آلمان به شکست سنگین سازمان ناتو در افغانستان اعتراف کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، آنه‌گرت کرامپ-کارنبائر، وزیر دفاع آلمان گفت: اوضاع اخیر افغانستان به شکست سنگینی برایمان تبدیل شد.

بر این اساس، وزیر دفاع آلمان در حاشیه نشست غیررسمی وزرای دفاع کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در شهر «بوردو» اسلوونی که هم اکنون ریاست دوره این اتحادیه را برعهده دارد در جمع خبرنگاران گفت: این نشست، نشست بسیار مهمی است و طبعا ما با توجه به آنچه که در افغانستان اتفاق افتاده است، در مورد طرح موسوم به «قطب نمای راهبردی» نیز با هم گفتگو می‌کنیم.

وی افزود: ما در افغانستان دیدیم آن طور که تصورش را می‌کردیم توانمندی هایمان چندان زیاد نیستند. بله، ما به آمریکایی‌ها وابسته بودیم؛ بنابراین مسئله ما آن است که در این نشست به مصوبات درستی (در این باره) برسیم. افغانستان، فرجام تلخی داشت و در واقع یک شکست سنگین بود.

آلمان یکی از اعضای سازمان ناتو است که پس از حملات یازده سپتامبر اقدام به اعزام نظامیان خود به افغانستان کرد. با این حال، تسلط طالبان بر افغانستان و خروج مفتضحانه و شتابزده نظامیان خارجی از این کشور باعث بروز موجی از انتقادات از کشور‌های غربی مداخله کننده در افغانستان شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آلمان ، افغانستان ، ناتو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار