با بسته اخبار محیط زیست امروز ۱۶ شهریور ماه همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار محیط زیست امروز ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ باشگاه خبرنگاران جوان کرمان می‌خوانیم: 

دستگیری متخلف یک قطعه باقرقره و ۲ قطعه تیهو در کهنوج

هادی جلالی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کهنوج از دستگیری متخلف شکار پرندگان وحشی در شهرستان  کهنوج خبر داد.

او گفت: در جریان گشت و کنترل ماموران یگان حفاظت شهرستان کهنوج از منطقه دمیلک آن ها به یک خودرو مشکوک می‌شوند و بدون فوت وقت این خودرو را  با هماهنگی مرجع قضایی شهرستان مورد تفتیش قرار می‌دهند.

جلالی افزود: در این بازرسی، لاشه ۲ قطعه تیهو، یک قطعه باقرقره و یک قبضه سلاح ساچمه زنی کشف و ضبط و پرونده برای  سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی  تحویل داده شد.

کشف یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول غیرمجاز در شهربابک

محمدحسین شمس الدینی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک از دستگیری شکارچیان غیرمجاز پرندگان وحشی در شهرستان  شهربابک خبر داد.

او گفت: از این متخلفان متخلف چهار قطعه کبک وحشی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول غیر مجاز، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول مجاز و مقداری فشنگ کشف و ضبط شد.

شمس الدینی افزود: متخلفان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند. 

 دستگیری مخرب ترین  متخلف شکار در رابر 

اسحاق منظری توکلی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رابر گفت: در جریان گشت و کنترل و بیتوته شبانه ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان  رابر در منطقه شکار ممنوع انجرک، در سپیده دم صبح ، ماموران یگان متوجه حضور یک خودرو سواری سمند در منطقه می‌شوند. 

او افزود: سرنشینان خودرو با مشاهده ماموران اقدام به فرار می‌کنند که محیط بانان با رعایت احتیاط پس از حدود ده کیلومتر تعقیب و گریز موفق به متوقف کردن خودرو و دستگیری سرنشینان آن می‌شوند.

منظری توکلی بیان کرد: از سرنشینان این خودرو یک قطعه کبک، سه قطعه کبوتر وحشی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دولول، سه عدد فشنگ ساچمه‌ای و یک عدد فشنگ چهارپاره کشف و ضبط و پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع شد.

او تصریح کرد: یکی از این متخلفان دارای سابقه شکار و صید و از مخرب‌ترین افراد در حوزه استحفاظی این شهرستان است که تاکنون چندین مرحله از دام ماموران موفق به فرار شده بود.

برگزاری دوره بازآموزی ضابطین دادگستری ویژه محیط بانان و کارشناسان بم

جواد اماندادی، سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بم از برگزاری دوره بازآموزی ضابطین دادگستری خبر داد.

او افزود:  این دوره آموزشی با هدف آشنایی بیشتر محیط بانان حفاظت محیط زیست شهرستان بم و روسا و کارشناسان سازمان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم با قوانین و مقررات قضائی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی بم و به مدرسی دادستان شهرستان بم برگزار شد.

اماندادی بیان کرد: محیط بانان به عنوان ضابطین خاص دادگستری وظیفه حفظ آثار جرم و جلوگیری از فرار و اختفای متهم را برعهده دارند و در زمینه‌های مختلف اعم از شکار و صید، تخریب زیستگاه و آلودگی‌های محیط زیست فعالیت دارند. 

 او اهداف این دوره آموزشی را فراگیری وظایف ضابطان خاص، انواع جرائم و آئین دادرسی کیفری به منظور ارتقای سطح عملکرد یگان حفاظت محیط زیست در انجام ماموریت‌های قانونی برشمرد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار