رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با رئیس کمیسیون اروپا بر لزوم حمایت از صلح و جلوگیری از خشونت در افغانستان تأکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الاخباریه سوریه، کاخ ریاست جمهوری روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در گفتگوی تلفنی با شارل میشل، رئیس کمیسیون اروپا بر اهمیت حمایت از صلح مدنی و جلوگیری از خشونت و راه اندازی گفتگو‌های افغانی-افغانی برای تضمین وحدت این کشور همراه با رعایت منافع همه گروه‌ها تأکید کرد.

پوتین و شارل میشل اعلام کردند برای همکاری با هدف ثبات اوضاع در افغانستان، برطرف کردن خطرات گسترش تروریسم و افراط گرایی و نیز برطرف کردن خطرات مربوط به جنایات ناشی از مواد مخدر آمادگی دارند.

الاخباریه سوریه در گزارشی درباره افغانستان با اشاره به برخی اعتراضات به طالبان در گوشه و کنار این کشور از جمله در کابل و موضوع دره پنجشیر و درخواست‌ها برای راه اندازی مقاومت مردمی از این منطقه علیه طالبان اعلام کرد: موضوعِ به رسمیت شناختن دولت جدید طالبان همچنان درگیر موافقت‌ها و مخالفتهاست.

چین وضع موجود را در افغانستان به رسمیت شناخته است، اما روسیه که به تحولات افغانستان اهمیت زیادی می‌دهد، در عین حال درباره خطر نفوذ تروریسم به اراضی روسیه از طریق افغانستان هشدار داده است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تأکید کرد: تهدید احتمالی روسیه از سمت افغانستان از بابت نفوذ تروریست‌ها و قاچاق مواد مخدر است.

او افزود: مسکو در حال حاضر برای اجرای هیچ گونه مذاکره‌ای با مقامات افغان برنامه ریزی نمی‌کند.

اما چین آمادگی اش را برای ادامه تماس‌ها با رهبران دولت جدید افغانستان اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: تشکیل دولت یک گام ضروری برای بازسازی است.

این مقام چینی تصریح کرد: «چین برای ادامه تماس‌ها با دولت جدید افغانستان آمادگی دارد. چین به استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان احترام می‌گذارد.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار