۶۴٠هکتار زمین‌ کشاورزی خاش امسال به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شد

مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: ۶۴٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان امسال به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و افزایش تولید محصولات به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

شیرزاد کمالی مدیر جهاد کشاورزی خاش در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: امسال تجهیز ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی خاش به سامانه‌های نوین آبیاری در تعهد کاری این مدیریت قرار گرفت که تاکنون ۶۴۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی ۶۴۰ کیلومتر سامانه نوین آبیاری در شهرستان خاش ١٠٠ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خاش صرفه جویی در مصرف آب، سرعت بالای رویش گیاه، بکارگیری کود همزمان با آبیاری، جلوگیری از رشد بی رویه علف‌های هرز، صرفه‌جویی در مصرف انرژی، برداشت راحت‌تر محصولات و افزایش کمی و کیفی محصولات را از مزایای بکارگیری روش‌های نوین آبیاری عنوان کرد.

وی ادامه داد: برای اجرای سامانه‌های نوین آبیاری در خاش هیچ محدودیتی وجود ندارد به طوریکه دولت نیز برای تشویق کشاورزان به این امر ۸۵ درصد هزینه اجرا را بصورت بلاعوض تامین و پرداخت می‌کند.

کمالی افزود: متقاضیان با داشتن مجوز برداشت آب و مدارک کامل زمین می‌توانند از طریق سامانه طرح توسعه ساماندهی نوین آبیاری نام‌نویسی‌تا نسبت به اجرای سیستم برای اراضی زراعی و باغات آنان از سوی سازمان جهاد کشاورزی اقدام شود.

 شهرستان خاش دارای ٢٢ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی است که تاکنون ۶ هزار و ٢٨٠ هکتار مجهز به سیستم های نوین آبیاری شده‌ است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار