پاتوق معتادان زیر ذره بین نهادهای نظارتی

امروز در یک بازدید میدانی، چند دستگاه متولی به پاتوق های شناسایی شده ی معتادان سر زدند و برای مشخص شدن تکلیف آنها تصمیم گیری کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جلسات زیادی برای ساماندهی این گونه بافت‌ها و جلوگیری از پاتوق شدن آن‌ها در مرکز استان برگزار شده و در راستای پیگیری بند اول از مصوبات اولین جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری استان امروز (چهارشنبه) جمعی از مسوولان قضایی، اجرایی و شهری از برخی اماکن و منازل که دچار فرسودگی یا تخریب شده و محلی برای تجمع افراد بزهکار و معتاد است، بازدید کردند.

وضعیت نامناسب این مکان‌ها که گویا هنوز تعیین تکلیف نشده، نارضایتی اهالی و ساکنان محله‌ها را در پی داشته است.

جمعی از مدیران مربوطه از دستگاه قضا، شهرداری، بهزیستی، میراث فرهنگی، نیروی انتظامی و اوقاف و امور خیریه این بار کمر همت بسته‌اند تا نسبت به بافت‌های ناکارآمد شهری و جرم‌خیز، تصمیم قطعی بگیرند و اقدام کنند.

خانه‌های خشت و گلی چهارراه عباس‌آباد بیرجند که چندی پیش در فضای مجازی خبرساز شده بود در شروع بازدید‌ها قرار گرفت، این خانه‌ها در تملک شهرداری، اوقاف و امور خیریه و بخش خصوصی بوده که برای تخریب آن در مدت یک هفته توسط مالکان توافق شد.

خیابان جمهوری مسیر دوم بود؛ خانه‌ای قدیمی در تملک شخصی مورد نظر است، اما در مسیر چند پستوی دیگر به چشم می‌خورد؛ از خانه‌ای در حال تخریب که اعتراض همسایه‌ها را در پی داشت تا خانه‌ای که دیوارش را برای دسترسی آسان تخریب کرده بودند و دود و بوی مواد مخدر فضا را پر کرده بود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: بافت‌های ناکارآمدی که به پاتوق معتادان تبدیل شده وضعیتی نابهنجار را برای شهر بیرجند ایجاد کرده است و باید به زودی تعیین تکلیف شود.

حجت الاسلام وحدانی‌نیا افزود: غیر از مصرف مواد مخدر انواع فساد در این بافت‌ها انجام می‌شود که زیبنده استان و شهر فرهنگی ما نیست.

وی گفت: بخش قابل توجهی از این بافت‌ها مربوط به دستگاه‌های دولتی است که باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود در غیر این صورت پس از ابلاغ اخطار توسط شهرداری تخریب و هزینه‌های مورد نظر هم اخذ خواهد شد.

سرپرست شهرداری بیرجند  گفت: شهرداری نسبت به تخریب بافت‌های ناکارآمد با حکم دستگاه قضا آمادگی کامل دارد و در یک ماه آینده پاتوق‌هایی که امروز بازدید شد، تخریب می‌شود.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.