رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: یک شکارچی نادم در این شهرستان ۲۷ بال کبک را که در اسارت خود داشت در یک اقدام نمادین آزاد و به دامن طبیعت بازگرداند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، فاروق سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد اظهار داشت: "رحمان احمدی"  شکارچی نادم که هم اکنون به جمع دوستداران محیط زیست پیوسته است این تعداد کبک را در یکی از زیستگاه‌های مناسب برای زندگی این پرندگان در اطراف سد مهاباد رهاسازی کرد.

وی افزود: این کبک‌ها پس از اطمینان از سلامتی آن‌ها و با هماهنگی محیط زیست به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد اضافه کرد: مرداد ماه امسال نیز ۹۰ بال سهره طلایی، توسط "علی خضری" یکی دیگر از دوستداران محیط زیست این شهرستان که آن‌ها را از افراد سودجو خریداری کرده بود، رهاسازی شد.

سخنور بیان کرد: نگهداری پرندگان وحشی در محیط‌های خارج از طبیعت باعث آسیب به نسل گونه‌های پرندگان و از بین رفتن قدرت باروری آن‌ها می‌شود و بسیاری از گونه‌های پرندگان پس از جدایی از طبیعت و حتی بازگشت دوباره نیز نمی‌توانند زندگی طبیعی خود را به دست آورند.

وی اضافه کرد: نیرو‌های این اداره با گشت زنی در ارتفاعات و زیستگاه‌های خشکی و آبی با شکارچیان و صیادان غیرمجاز و هرگونه شکار و صید برخورد می‌کنند.

سخنور از همه دوست داران محیط زیست خواست هرگونه تخلف زیست محیطی را به سامانه ۱۵۴۰ اطلاع داده تا در اسرع وقت نسبت به پیگیری آن اقدام شود.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.