مدیر شرکت مخابرات استان فارس گفت: باوجود ۸۲ دکل مخابراتی طی یکسال گذشته، نیازمند نصب ۹۹ دکل جدید هستیم که برای انجام این مهم در برخی از نقاط شهربا مخالفت شهروندان مواجه هستیم، زیرا برای ارتقاء شبکه مخابراتی راهی جز نصب دکل وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرشید ایزدی مدیر شرکت مخابرات استان فارس در جمع خبرنگاران با تائید اختلال آنتن دهی در برخی از مناطق فارس، گفت: چنانچه شهروندان در احداث دکل‌های ارتباطی همکاری کنند نه تنها اختلال در کلانشهر شیراز مرتفع خواهد شد بلکه سرعت اینترنت نیز دوچندان خواهد شد.

او افزود: باوجود ۸۲ دکل مخابراتی طی یکسال گذشته، نیازمند نصب ۹۹ دکل جدید هستیم که برای انجام این مهم در برخی از نقاط شهربا مخالفت شهروندان مواجه هستیم، زیرا برای ارتقاء شبکه مخابراتی راهی جز نصب دکل وجود ندارد.

ایزدی با اشاره اختلال‌های ارتباطی گفت:نبود پوشش کافی وافزایش روزانه تعداد مشترکین باعث می‌شود بُرد سلول‌های بی تی اس، کاهش یابد وبا فضای خالی مواجه می‌شود.

او تصریح کرد: باید با نصب دکل فضا‌های خالی ایجاد شود تا بُرد سلول‌های بی تی اس بتوانند آنتن دهی ر اافزایش دهد.

مدیر شرکت مخابرات فارس در پاسخ سئوال خبرنگاران مبنی بر تاثیر منفی دکل‌های مخابراتی بر سلامت افراد اظهارداشت: تاکنون این ادعا به صورت علمی ثابت نشده و این در حالی است سازمان‌هایی مانند تنظیم مقررات رادیویی وانرژی اتمی به شکل مداوم میزان امواج را ارزیابی و آن را ثبت می‌کنند.

ایزدی با بیان اینکه در فارس سازمان تنظیم مقررات رادیویی، ۱۸ ایستگاه ثابت و تعدادی نیز به صورت سیار تعداد ایستگاه‌های اندازه گیری کرده اند که نتیجه آن میزان امواج رادیویی و مایکروویو در شیراز بسیار بسیار پائین‌تر از شاخص‌های تعیین شده بوده و میزان این امواج به شکل روزانه در سامانه سازمان تنظیم مقررات، قابل مشاهده است.

به عقیده او، اکثر افراد در منازل خود دارای دستگاه‌های مختلفی هستند که به شکل مداوم امواج الکترومغناطیسی ایجاد می‌کند.

این مقام مسئول یادآور شد: شهروندان بدانند تجهیزات نصب شده در استان از دو برند جهانی است که به همین منظورافزایش تعداد دکل‌ها موجب افزایش ارسال امواج نمی‌شود.

ایزدی با بیان اینکه بخشی از مشکلات مخابراتی مربوط به دستگاه‌های تقویت کننده غیرمجاز است، افزود: در نقاطی که تماس‌های تلفنی با سکوت چند ثانیه‌ای مواجه میشود، قطعا دستگاه یا دستگاه‌های ریپیتر یا همان تقویت کننده غیرمجاز نصب شده است.

این مقام مسئول گفت: یکی از دلایل بروز مشکلات مخابراتی، کمبود یا نبود تجهیزات فنی است، اما در حال حاضر برای رفع مشکل در نقاط حساس استان فارس و شهر شیراز، تجهیزات مورد نیاز وجود دارد.

مدیر مخابرات استان فارس با بیان اینکه یکی از عمده‌ترین دلایل بروز مشکلات مخابراتی، کمبود یا نبود تجهیزات فنی است افزود:هم اکنون برای رفع مشکل در نقاط حساس استان فارس و شهر شیراز، تجهیزات مورد نیاز وجود دارد چنانچه امکان نصب و راه اندازی سایت‌های جدید مخابراتی در شیراز و فارس فراهم نشود، قطعا امکانات و تجهیزات موجود به سمت سایر شهر‌ها و استان‌هایی که زمینه توسعه فراهم باشد هدایت می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.