اولین تماشاخانه سیار خراسان رضوی روز شنبه همزمان با هفته کودک با حضور مسئولان در مشهد رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، اولین تماشاخانه سیار خراسان رضوی روز شنبه همزمان با هفته کودک با حضور مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در مشهد رونمایی شد.

ابراهیم زره ساز رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در این مراسم گفت: بازیابی هویت اصلی انقلابی، دینی و تاریخی کودکان و نوجوانان دغدغه مهم این کانون است و از همه مسئولان و دست اندرکاران فرهنگی می‌خواهیم ما را در انجام این ماموریت یاری کنند.

او افزود: ساخت این تماشاخانه سیار با اهدای یک دستگاه تریلی از سوی دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان آغاز شد و با هزینه ۲۲ میلیارد ریال و تجهیز آن به سیستم‌های صوتی و تصویری و سایر امکانات برگزاری نمایش و تئاتر به انجام رسید.

رئیس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی ادامه داد: با راه‌اندازی این تماشاخانه کودکان نقاط محروم، حاشیه شهر‌ها و روستا‌های دورافتاده نیز از این امکان فرهنگی برخوردار می‌شوند.

محمد حسین صالحی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر خراسان رضوی نیز گفت: پیشگیری از اعتیاد با ایجاد خودباوری، عزت نفس و حس اعتماد و توانایی در افراد از سنین کودکی میسر است لذا همه باید دست به دست هم دهیم که این فضا و آموزش از سنین کودکی فراهم شود تا آنان بتوانند در برابر برخی خواسته‌ها "نه" بگویند.

او افزود: برای مبارزه با اعتیاد هم افزایی همه دستگاه‌ها و دست اندرکاران مورد نیاز است که در این راستا طی ۲ سال گذشته با کمک سایر دستگاه‌ها و امضای تفاهمنامه بیش از ۱۸۰ کتابخانه روستایی را تجهیز کردیم.

محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان خراسان رضوی نیز گفت: این تماشاخانه سیار که اولین تماشاخانه در نوع خود می‌باشد با هدف بهره‌مندی کودکان و نوجوانان تمامی نقاط استان بویژه کودکان حاشیه شهر، روستا‌ها و مناطق محروم از فعالیت‌های فرهنگی نمایش، تئاتر، انیمیشن و موزیک راه اندازی شده که از آن در مناسبت‌های مختلف در این مکان‌ها استفاده خواهد شد.

او افزود: آموزش دوستیابی، در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های زندگی به زبان کودکانه و آموزش تصمیم گیری درست در مواقع حساس و توانمندی "نه" گفتن با زبان قصه، تئاتر، نمایش و انیمیشن از دیگر اهداف این تماشاخانه است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجونان خراسان رضوی ادامه داد: ۳۵ مرکز ثابت، هشت مرکز سیار و سه مرکز پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بیش از ۴۵ هزار عضو در استان خراسان رضوی فعال است.

مهدی علی اکبر زاده مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز در سخنان کوتاهی برای جمع کودکان حاضر در این مراسم در باره برخی موضوعات آموزشی به زبان کودکانه صحبت کرد.

انتهای پیام//ف.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.