معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی:

مبارزه با مواد مخدر در جامعه نیازمند اقدامات شبکه‌ای است

خوش خبر گفت: مبارزه با مواد مخدر در حوزه‌های فرهنگی و پیشگیری نیاز به اقدام شبکه‌ای دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، خوش‌خبر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در مراسم امحای ۶ تن انواع مواد مخدر در بیرجند با اشاره به اینکه مبارزه با مواد مخدر نیازمند اقدام شبکه ای است گفت: این اقدام شبکه‌ای از خانواده و نظام آموزشی گرفته تا برنامه‌های رسانه‌ها و تریبون‌ها را شامل می‌شود که در اختیار همه ماست.

او افزود: تقویت بُعد پیشگیرانه این موضوع در نهاد خانواده، آموزش و سطح جامعه، نیاز به همپوشانی برنامه‌ها دارد.

خوش خبر عنوان کرد: در زمینه آموزش مهارت‌های زندگی و نه به مواد مخدر، رسانه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، نهاد‌های فرهنگی، روحانیون و به‌ویژه سازمان‌های مردم نهاد باید با هم همکاری و هم‌افزایی داشته باشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: اگر بتوانیم حوزه فرهنگ را تقویت کنیم، مردم کمک کار نیروی انتظامی خواهند بود.

او با تأکید بر این که باید از همراهی مردم با دستگاه‌های نظامی و انتظامی قدردانی کرد، ادامه داد: این حضور آگاهانه مردمی سبب شده نهاد‌های رسمی مقتدرانه پای کار باشند و ایفای نقش کنند.


بیشتر بخوانید


خوش خبر تصریح کرد: تا زمانی که مواد مخدر تولید ثروت می‌کند، اقتصاد آن به‌راحتی تعطیل‌بردار نیست؛ پس باید هم مصونیت درونی ایجاد کنیم و هم اقدامات سلبی و مجهز به استفاده از ظرفیت‌های پیشرفته را برای مقابله با شیوه‌هایی که سوداگران مرگ آن را امتحان می‌کنند در دستور کار داشته باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به همجواری خراسان جنوبی با افغانستان گفت: با توجه به شرایط بی‌ثباتی حاکم بر افغانستان، لازم است با گام‌های هدفمند و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های پیشرفته و هوشمند و به ویژه پتانسیل فضای رسانه و تبلیغی، جوانان و مردم را بیش از پیش آگاه کنیم تا در صف این مقابله، یاری گر نیروی انتظامی باشیم.

او ادامه داد: امحای مواد مخدر نمونه‌ای از اقدامات دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی استان است که سلامت و امنیت جامعه را تضمین می‌کنند.

خوش‌خبر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: این افراد جان خود را فدا کردند تا جامعه سالم بماند، لذا جامعه سالم نیازمند اقدامات همه جانبه و همپوشانی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: نیروی انتظامی در بُعد سلبی، مقتدرانه در کنار سایر دستگاه‌های مقابله‌ای و دستگاه قضایی اقدامات خوبی را انجام داده و از ابتدای امسال تاکنون حدود ۴۴ تن انواع مواد مخدر در خراسان جنوبی کشف شده که نوید این را می‌دهد که حوزه مبارزه با مواد مخدر هیچ گاه رها شده نیست.

او تصریح کرد: دشمن برای نظام خانواده برنامه‌ریزی می‌کند تا جوان انقلابی، اسلامی و با انگیزه‌های بالا را از جمهوری اسلامی بگیرد و آن را به یک فرد بی‌اثر تبدیل کند؛ باید جلوی این اقدامات را بگیریم.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار