انتقاد تند چین از اظهارات مقام استرالیایی درباره تایوان

سخنگوی وزارت خارجه چین اظهارات مداخله گرایانه نخست وزیر پیشین استرالیا درباره تایوان را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین روز دوشنبه تونی ابوت، نخست وزیر سابق استرالیا را به علت اظهارات غیرمسئولانه وی در مورد منطقه تایوان مورد انتقاد قرار داد.

بر این اساس، ژائو لیجیان در یک نشست خبری در پکن افزود: اظهارات ابوت، پیامی اشتباه به جهان ارسال کرده است. پایبندی به اصل "یک چین یک هنجار" در سطح جهان شناخته شده است که بر روابط بین الملل حاکم است. همچنین این پیش نیاز و اساس سیاسی برای توسعه روابط دوستانه چین با سایر کشور‌ها است. اظهارات یک سیاستمدار استرالیایی به شکل جدی نقض چین واحد است؛ چین به شدت با چنین اظهاراتی مخالف است و موضع رسمی خود را به طرف استرالیایی اعلام کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین از ابوت خواست از اظهارات غیرمسئولانه دست بردارد. وی ادامه داد اظهارات سیاستمدار استرالیایی، بسیار پوچ است. چنین اظهاراتی، تحریک کننده تقابل، بازی "نظریه تهدید چین" و مداخله شدید در امور داخلی چین است.

ژائولیجیان گفت: ما از برخی افراد در استرالیا می‌خواهیم که ذهنیت و تعصب ایدئولوژیک جنگ سرد را رها کنند، به حقایق اساسی احترام بگذارند، چین و توسعه آن را در یک هدف مشاهده و اظهارات غیرمسئولانه را متوقف کنند.

چین منطقه تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و از سیاست دو دولت یک کشور حمایت می‌کند. با این حال، آمریکا و متحدانش مانند استرالیا سعی دارند با سیاست تنش زایی خود، تایوان را کشوری مستقل معرفی کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، تایوان ، استرالیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار