۷۵ درصد دانش‌آموزان و ۹۱ درصد معلمان خراسان رضوی واکسینه شدند

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: تاکنون ۷۵ درصد از دانش‌آموزان و ۹۱ درصد فرهنگیان استان دُز نخست واکسن مقابله با کرونا را دریافت کرده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، صفدر سلطانی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: با توجه به بازگشایی تدریجی مدارس برای آموزش حضوری، روند انجام واکسیناسیون سرعت خوبی را به خود گرفته است.

او افزود: در بخش واکسیناسیون دانش‌آموزان نیز که از مهرماه آغاز شد و از هفته گذشته سرعت بیشتری به خود گرفته، و شامل افراد ۱۲ تا ۱۸ سال می‌شود، از مجموع ۵۵۳ هزار و ۴۷۰ هزار دانش آموز متوسطه اول و دوم استان، تا کنون ۴۰۸ هزار و ۹۵۵ نفر واکسن دُز نخست را تزریق کرده‌اند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: به این ترتیب حدود ۷۵ درصد دانش آموزان استان واکسن زده اند و به فاصله کمتر از یک ماه دُز دوم آن را نیز دریافت خواهند کرد.

سلظانی در خصوص اجبار فرهنگیان و دانش آموزان به واکسیناسیون بیان کرد: پوشش ۹۱ درصدی فرهنگیان نشان از استقبال آنان دارد و سایر افراد باقیمانده نیز احتمالا تاکنون یا درگیر بیماری بوده اند و یا هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده‌اند اما آنچه روشن است تا کنون دستورالعملی برای منع حضور افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند در کلاس درس، اعلام نشده است.

او تصریح کرد: برای دانش آموزان نیز شیوه نامه ای داده نشده است اما پیش بینی می شود تا پایان آبان ماه بخش زیادی از دانش آموزان دز دوم واکسن خود را نیز دریافت کرده‌ باشند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به پیامدها و عوارض ناشی از قرنطینه و دوری حدود ۲ ساله دانش آموزان از کلاس حضوری، تاکید کرد: کار با گوشی تلفن همراه، تبلت و ابزار نوین آموزشی برای دانش آموزان و معلمان عوارضی همچون سر به جلو را به همراه داشته است که البته تلاش می شود با ارائه آموزشهای مجازی و انجام تمرینهای اصلاحی این مشکل برطرف شود، اما به طور جد اعتقاد داریم که آموزش مجازی به هیچ وجه نمی تواند جایگزین کافی برای آموزش حضوری باشد.

سلطانی اظهار کرد: از زمان پیدایش بحران کرونا و تعطیلی مدارس، بروز عوارض روحی، روانی و افسردگی، اضافه وزن، مشکلات تغذیه‌ای و کاهش شدید تحرک و فعالیت در بین دانش آموزان شیوع فراوانی یافته است.

او با بیان اینکه در سال گذشته طرح کنترل وزن و چاقی دانش آموزان خراسان رضوی همزمان با سراسر کشور اجرا شد، افزود: بررسی نتایج اجرای این طرح نشان داد حدود ۲۷ درصد دانش آموزان استان دچار اضافه وزن و چاقی هستند.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: در پی کسب این نتیجه، با ارائه آموزش ها و تمرینات لازم به دانش آموزان و آگاه سازی والدین، توانستیم این آمار را بیش از سه درصد کاهش دهیم.

سلطانی با اشاره به اهمیت تحرک و فعالیت بدنی در سلامت جسمی و ذهنی دانش آموزان بیان کرد: امسال طرح ارتقای سواد حرکتی دانش آموزان با هدف افزایش تحرک و فعالیت آنان و نیز افزایش اعتماد به نفس آنان در دستور کار قرار دارد و آموزش ها و تمرینات لازم در این قالب ارائه خواهد شد.

او تصریح کرد: در قالب اجرای این طرح در ابتدا سنجش سواد حرکتی دانش آموزان انجام و کارنامه آن تهیه و سپس مداخلات اصلاحی آغاز می شود که در نهایت در پایان سال تحصیلی سنجش مجدد انجام شده و کارنامه نهایی برای فرد صادر خواهد شد.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار