زمانی گفت:امیدواریم با جذب ۳۰ هزار همیار طبیعت از دانش‌آموزان در محافظت از منابع طبیعی گام‌های بلندی برداریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، نشست هم‌اندیشی مسئولان اداره‌های کل منابع طبیعی و آبخیزداری و همچنین آموزش و پرورش قم به منظور افزایش تعامل‌های ۲ جانبه برگزار شد.

حمیدرضا زمانی رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری قم، با تاکید بر اینکه این استان می‌تواند در زمینه جذب مروج و همیار دانش‌آموزی طبیعت پیشتاز باشد، بیان کرد: امیدواریم با مشارکت دستگاه‌های مختلف بتوانیم جمعیت همیاران را افزایش دهیم.

همچنین ناصر حمزه‌ای معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد: در طرح همیار پلیس ۹۰ هزار دانش‌آموز را در استان عضو کردیم و با توجه به ظرفیت منابع طبیعی می‌توانیم در طرح همیاران طبیعت نیز بیش از ۳۰ هزار تَن را پوشش دهیم.

در پایان این نشست، محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری قم با تاکید بر نقش و اهمیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور در ترویج فرهنگ منابع طبیعی بیان کرد: امیدواریم با گسترش آموزش‌ها بتوانیم به شیوه مطلوب از ظرفیت دانش‌آموزان بهره‌مند شویم.

بر اساس مباحث مطرح شده در این نشست، تا یک ماه آینده تفاهم‌نامه‌ای میان اداره‌کل آموزش و پرورش و اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری نوشته می‌شود که از جمله مفاد این تفاهم‌نامه کاشت نهال در اردوگاه‌های آموزش و پرورش، آموزش دانش‌آموزان در اردو‌های پرورشی، استفاده از شبکه آموزش دانش آموزان در راستای فرهنگ‌سازی منابع طبیعی و همچنین افزایش جمعیت همیاران طبیعت از میان دانش‌آموزان است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار