همزمان با روز نوجوان از کتاب تی رز در شهرستان زرقان رونمایی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کتاب تی‌رز  قصه‌ای بر اساس خاطراتی از جبهه و دفاع مقدس است که به قلم سعیدرضا کامرانی، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس نوشته شده است.

تصویرگری این کتاب را سحر نعیمی، مربی هنری مراکز کانون پرورش فکری شیراز بر عهده داشته و نشر فرهنگستان ادب در شمارگان یک هزار نسخه آن‌ها را به چاپ رسانده است.

سعید رضا کامرانی مدیر کل کانون فارس در مراسم رونمایی از کتاب تی‌رز که در زرقان و با حضور مادر شهید علیشاهی و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد،گفت: روز نوجوان، روز خجسته‌ای بوده و با سالروز شهادت شهید حسین فهمیده که الگویی برای نوجوانان است گره خورده.

او بیان کرد: قسمت عظیمی از کار کانون، فعالیت برای نوجوانان است و نوجوان از شهروندان درجه یک هر جامعه محسوب می شود که آینده در دستان آن‌ها است و تربیت صحیح آنان، آینده درخشانی را رقم می‌زندو همه ما در برابر آینده نوجوانان مسئولیم.

کامرانی تصریح کرد: بهره‌گیری از قرآن و نهج‌البلاغه می‌تواند ما را کمک کند تا تعالیم اسلامی را برای زندگی بهتر به نوجوانان انتقال دهیم.

مدیر کل کانون فارس ادامه داد: باید همه دست به قلم شوند و از فرصت استفاده کنند و زندگی شهدا را به برای آیندگان به رشته تحریر درآورند.

در بخشی از کتاب تی‌رز که به شهید علی اکبر علیشاهی اختصاص دارد، آمده است:

علی‌اکبر خوش قیافه بود. مو‌های طلایی و چشم‌های روشنی داشت و قدش هم کمی کوتاه‌تر از سعید به نظر می‌رسید. پوست صورتش در آفتاب، برونزه شده بود.

شوخ طبع بود و به دل می‌نشست. حرف‌هایش بوی مردانگی می‌داد و همین باعث شد سعید از او خوشش بیاید و درخواستش را بپذیرد.

سعید روز به روز به علی اکبر و شیطنت‌های نوجوانیش بیش‌تر دل می‌بست. اگر روزی علی‌اکبر دیر می‌کرد، سعید دلواپس و بی‌تاب می‌شد.

شهید علی اکبر علی‌شاهی در سال ۱۳۶۶ در شلمچه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلستان شهدای زرقان به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.