بخشی تحقق رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده ها را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از سیستم‌های نوین دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مهدی بخشی، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان در شورای انفورماتیک دادگستری کل استان کرمان گفت: قریب به  ۱۰ درصد پرونده‌های ورودی به دستگاه قضایی استان کرمان، طی امسال به صورت تمام الکترونیک رسیدگی شده اند.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون، بالغ بر ۳۳۳ هزار و ۱۳۳ پرونده به دستگاه قضایی استان کرمان وارد شده که از این تعداد، ۳۳ هزار و ۴۱۳ پرونده به صورت تمام الکترونیک مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

بخشی تحقق رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه در مسیر هوشمندسازی و بهره گیری از سیستم‌های نوین دانست و ادامه داد: تمامی واحد‌های قضایی، مکلف به اجرای سیاست‌های مورد نظر قوه قضاییه هستند و از این رو در استان کرمان، کار رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌ها آغاز شده و در جریان است.

او  با اشاره به وجود مشکلاتی در مسیر رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده‌ها به ویژه در شعب تجدید نظر، بیان کرد: مشکلات و موانع پیش روی اجرای این طرح با همفکری روسای حوزه‌های قضایی و دادستان‌های استان جمع بندی شده و پیگیری‌های لازم در سطح کشوری برای حل آن‌ها انجام خواهد شد.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که از مجموع ۵۹۹ شعبه استان کرمان، ۲۵۸ شعبه، پرونده بدون کاغذ و الکترونیکی تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: شهرستان‌های انار و بردسیر، رسیدگی تمام الکترونیک به پرونده را محقق کرده اند که جای قدردانی دارد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار