مرحبا به نقل از رئیس سازمان بورس:

عرضه‌های اولیه خوبی در راه بورس است/ اولین شرکت دانش بنیان وارد بازار سرمایه شد

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: عرضه‌های اولیه خوبی در راه است که اگر شرایط بازار کمی بهتر شود، قابلیت عرضه خواهند داشت.

غلامرضا مرحبا سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در این نشست اظهار کرد عرضه‌های اولیه خوبی در راه است که اگر شرایط بازار کمی بهتر شود، قابلیت عرضه خواهند داشت. افزون بر این، عشقی از ورود شرکت‌های دانش بنیان به بورس خبر داد که اولین شرکت وارد این بازار شده و در تابلو قرار گرفته است.

وی افزود: عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در مورد شفافیت و شفاف‌سازی دارایی شرکت‌ها و دعاوی حقوقی در سامانه کدال توضیحاتی داد. به علاوه این مقام مسئول از تشکیل کمیته مشترکی میان بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار خبر داد که به فعالیت‌های تأمین سرمایه و پرداخت از طریق سیستم بانکی رسیدگی شود.

مرحبا بیان کرد: دراین نشست که درباره بازار سرمایه و مشکلات موجود در آن بحث و بررسی شد، علیزاده نماینده ناظر مجلس در شورای عالی بورس گزارشی درباره وضعیت این بازار ارائه داد و به مسائلی، چون ناترازی بازار سرمایه، جلوگیری از قیمت‌گذاری‌های دستوری و اتخاذ تصمیم‌های عجولانه و یک شبه، نظارت سیستمی در بازار سرمایه برای به حداقل رساندن دخالت‌های سیستمی، توجه همه ارکان دولت به بازار سرمایه و شفاف‌سازی در سازمان بورس و ایجاد کانون سهام‌داران حقیقی اشاره شد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: خاندوزی، وزیر اقتصاد در این نشست ابراز امیدواری کرد که شرایط کنونی به بهترین دوران همکاری مجلس و دولت تبدیل شود. همچنین وی در مورد طرح ریل‌گذاری در مسیر بازار سرمایه اشاره کرد که باید اصلاح شود. وزیر اقتصاد طرح کمیسیون اقتصادی برای اصلاح بازار سرمایه را بستری بسیار خوب توصیف کرد و پیشنهاد کارگروه مشترک میان کمیسیون اقتصادی و وزارت امور اقتصادی و دارایی را ارائه داد.

وی یادآور شد: کمیسیون اقتصادی از تشکیل کارگروه مشترک میان خود و وزارت اقتصاد استقبال کرده و بر اصلاح و تغییر اساسی ساختاری، نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه نظارت سازمان بورس اوراق بهادار تأکید داشت. اعضای این کمیسیون بر تعیین تکلیف حوزه رمزارز تصریح داشتند و خواستار مشخص شدن شرایط سرمایه‌گذاری در این عرصه شدند؛ چراکه سرمایه‌گذاری داخلی بر رمزارز‌های با منشأ خارجی می‌تواند چالش برانگیز باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۱۸ آبان ۱۴۰۰
از زمان رای اعتماد وزیر اقتصاد عرضه اولیه ارایه ندادن.چرا دولت برای کسری بودجه عرضه اولیه را بیشتر نمیکند.عرضه اولیه های کوچک چه خاصیتی برای مردم دارد.باید هر هفته یک عرضه خوب بدهند.لطفا از مسئولان بورس بازخواست کنید.
آخرین اخبار