سازمان آزادی بخش فلسطین معیار‌های دوگانه شورای امنیت را سبب تشویق رژیم صهیونیستی به شهرک سازی دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه القدس العربی، سازمان آزادی بخش فلسطین امروز (شنبه) اعلام کرد «معیار‌های دوگانه» در شورای امنیت سازمان ملل متحد، رژیم صهیونیستی را به برداشتن گام در اجرای پروژه‌های شهرک سازی اش تشویق می‌کند.

«دفتر ملی دفاع از سرزمین و مقاومت در برابر شهرک سازی» وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین در گزارشی به شکست شورای امنیت در جلسه اخیرش در سه شنبه هفته گذشته در صدور قطعنامه‌ای در محکومیت شهرک سازی رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: شکست شورای امنیت با وجود اجماعی بین المللی در خصوص این مسأله که شهرک سازی مخالف حقوق بین الملل و نیز قطعنامه‌های مربوطه شورای امنیت است، صورت گرفت.

در گزارش سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین آمده است: این شکست به اسرائیل پوششش و حمایتی را برای ادامه طرح‌های شهرک سازی اش بدون هیچ مانعی اعطا می‌کند تا از این طریق بتواند اقدامات ملموس بیشتری را در روی زمین انجام دهد؛ بی آنکه امکان برپایی دولتی فلسطینی برقرار باشد.گزارش سازمان آزادی بخش فلسطین همچنین با اشاره به محاصره شهر اشغالی قدس با

طرح‌های شهرک سازی اعلام کرد این مسأله مانع دستیابی به توافقی برای این شهر در چارچوب هرگونه راه حل احتمالی در آینده خواهد شد.

در این گزارش همچنین به اظهارات وزیر ساخت و ساز و اسکان رژیم صهیونیستی اشاره شده که گفته بود به هر طریقی برای تقویت شهرک نشینی و افزایش شمار شهرک نشینان در کرانه باختری تلاش می‌کند. وزیر اسکان رژیم صهیونیستی همچنین گفته بود به کابینه طرحی را برای تصویب ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی د کرانه باختری با منظور آنچه «کمربند امنیتی شرقی اسرائیل» خوانده شده، ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار