معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اصفهان گفت: تسهیلات مناسبی برای نوسازی ناوگان استان در نظر گرفته نشده و به همین دلیل عمر آن‌ها افزایش پیداکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدعلی صلواتی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان گفت: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر در بخش اتوبوس حدود ۱۲ سال،  مینی‌بوس ۲۵.۵ سال و سواری ۱۱.۴ سال است.

وی ادامه داد: میانگین عمر اتوبوس‌های استان در سال‌های گذشته حدود هشت سال بود که به دلیل نوسازی نشدن به ۱۲ سال رسیده و عمر این ناوگان در صورت بی‌توجهی بیش‌ازپیش افزایش پیدا خواهد کرد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اصفهان با اشاره به وجود ۲ هزار و ۲۴۰ دستگاه مینی‌بوس در استان، اظهار کرد: میانگین عمر مینی‌بوس‌های بین‌شهری بیش از ۲۵ سال است.

صلواتی گفت: تسهیلات مناسبی برای نوسازی این ناوگان در نظر گرفته نشده و به همین دلیل عمر آن‌ها افزایش پیداکرده است.

وی خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات مناسب برای نوسازی این ناوگان تا سال ۱۳۹۰ به‌خوبی اختصاص پیدا می‌کرد، اما این تسهیلات از سال ۹۰ تاکنون کنار گذاشته شده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان بیان کرد: میانگین عمر ناوگان حمل‌ونقل مسافر دربخش سواری استان نیز در سال‌های گذشته پنج سال بود که در زمان حاضر به بیش از ۱۱ سال رسیده است.

صلواتی در پایان گفت: ۸۷۱ دستگاه سواری حمل و نقل مسافر بین‌شهری نیز در استان اصفهان وجود دارد که میانگین عمر آن‌ها ۱۱.۴ سال است که این میزان نیز به‌طور تقریبی نسبت به میانگین کشوری مناسب است.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.