گفت‌وگوی ولیعهد امارات با مقامات مصر و عراق درباره توسعه همکاری‌های مشترک

ولیعهد امارات در تماس‌های تلفنی با رئیس‌جمهور مصر و نخست وزیر عراق، درباره روابط دوجانبه و توسعه همکاری‌های مشترک گفت‌وگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از عرب نیوز، محمد بن زاید، ولیعهد امارات در تماس‌های تلفنی جداگانه با عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق، روابط دوجانبه و ابعاد مختلف همکاری و راه‌های توسعه و گسترش آن را مورد بحث و بررسی قرار داد.

خبرگزاری دولتی امارات (WAM) گزارش داد، دراین تماس‌ها، مسائل مربوط به توسعه‌ منطقه‌ای و بین المللی بررسی شد و هر یک از طرفین تمایل خود را برای ادامه مشورت و هماهنگی درباره تقویت امنیت، ثبات و توسعه در منطقه عربی اعلام کردند.

چندی پیش، ولیعهد ابوظبی بعد از ده سال وارد آنکارا، پایتخت ترکیه شد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور  دیدار و گفت‌وگو کرد. 

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ترکیه‌ای که نامش فاش نشد، اعلام کرد: ترکیه و امارات قبل از آغاز مذاکرات اردوغان و محمد بن زاید بسته‌ای از توافقات دوجانبه در زمینه‌های انرژی، سرمایه گذاری‌های فنی، بنادر دریایی و لجستیک را منعقد خواهند کرد.

این مقام ترکیه‌ای درخصوص دیدار ولیعهد امارات و رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد این گفت‌وگو‌ها در خصوص تفاهم نامه‌هایی است که بین یک هلدینگ متعلق به دولت ابوظبی، صندوق سرمایه گذاری مستقل ترکیه، دفتر سرمایه‌گذاری ریاست جمهوری ترکیه و سایر شرکت‌های ترکیه قرار است به امضا برسد.

روابط آنکارا و ابوظبی از ده سال پیش تاکنون دچار فرازونشیب‌هایی بوده است که مهم‌ترین آنان حمایت ترکیه از قطر در ماجرای بحران شورای همکاری خلیج فارس، پرونده‌های لیبی، سوریه و یمن، اتهامات متقابل به جاسوسی و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

پیشتر، محمد بن زاید، در پی کاهش تنش میان ترکیه و امارات با اردوغان تماس تلفنی برقرار و با او در خصوص مسائل مختلفی بحث و تبادل نظر کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار