شهردار همدان گفت: با هدف حفظ و احیای آثار ارزشمند تاریخی بنا‌های قدیمی شهر همدان شناسنامه دار می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،   سیدمسعود حسینی شهردار همدان گفت که بنا‌های قدیمی و تاریخی واجد ارزش در سطح شهر با هدف حفظ و احیای آثار ارزشمند تاریخی و فرهنگی، شناسنامه دار خواهند شد.

او روز سه شنبه در دیدار با رییس و معاونان دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار داشت: حفاظت از بنا‌های تاریخی واجد ارزش به عنوان میراث فرهنگی منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و مدیریت شهری همدان شناسایی این بنا‌ها و تبدیل آن‌ها به موزه و مراکز گردشگری را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار همدان با تاکید بر اینکه تبدیل بنا‌های قدیمی به موزه ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری و معرفی هرچه بهتر فرهنگ اصیل دیار هگمتانه محسوب می‌شود، تصریح کرد: این اقدام با هدف آشنایی عموم مردم با گذشته و هویت تاریخی منطقه و همچنین پیشگیری از تخریب بنا و فراموشی ارزش‌های تاریخی و فرهنگی آن انجام می‌شود.

به گفته حسینی، شهر همدان دارای ابنیه‌های قدیمی و تاریخی واجد ارزش بسیاری است که این آثار بیانگر هویت تاریخی و ارزش‌های فرهنگی و تمدنی این دیار است.

او  با تاکید بر همکاری و تعامل موثر یا دانشگاه آزاد اسلامی در راستای کار کارشناسی برای حفظ میراث فرهنگی منطقه، افزود: استفاده بهینه و موثر از دانش، تفکر و اندیشه اساتید و دانشجویان به عنوان قشر نخبه جامعه نقش غیرقابل انکاری در بهبود مسیر مدیریت با هدف رشد و توسعه شهر، خدمت رسانی به شهروندان و تامین رفاه و آرامش مردم دارد.

شهردار همدان انتقال موزه آمادای از دانشگاه آزاد همدان به مجموعه فرهنگی گردشگری عین القضات را اقدامی بی‌نظیر برای ظرفیت سازی در مسیر رشد و توسعه صنعت گردشگری با معرفی مشاهیر و مفاخر استان برشمرد و گفت: یک تیم کارشناسی مشترک از شهرداری و دانشگاه آزاد همدان برای بررسی دقیق نحوه انتقال، طراحی و مدیریت این موزه تشکیل و فعال خواهد شد.

 در این نشست طرفین برای امضای تفاهم نامه انتقال موزه آمادای از دانشگاه آزاد به مجموعه فرهنگی و گردشگری عین القضات شهر همدان و ایجاد بخش‌های معرفی تاریخ شهرداری با عنوان منظرگاه از بلدیه تا شهرداری، مردم شناسی و همدان شناسی در این موزه موافقت کردند.

موزه آمادای، نخستین موزه مردم شناسی و دومین موزه تاریخ طبیعی استان همدان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.