روز دانشجو، بیداری را یادآوری می‌کند

سرپرست امور پردیس‌ها و رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: روز دانشجو یادآور بیداری دانشجویان نسبت به مسائل مختلف است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مهدی زاده سرپرست امور پردیس‌ها و رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در مراسم گرامیداشت روز دانشجو گفت: روز دانشجو یادآور بیداری برای دانشجویان است.

او گفت: بیداری دانشجو باید نسبت به مسائل روز باشد که مورد نظر رهبری است.

مهدی زاده گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) شاخص‌هایی برای دانشجویان مطرح شده است.

سرپرست امور پردیس‌ها و رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: دانشجو یک پیشران فرهنگی است که به انقلاب و مبانی آن معتقد است.

او گفت: در نظر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) ۴۰ شاخص برای دانشجویان تعریف شده است که می‌تواند به رشد دانشجویان کمک‌های شایانی کند.

مطالبه گری حق دانشجو است

انصاری راد معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور نیز که به صورت ویدئو کنفرانسی مهمان این برنامه بود، گفت: روز دانشجو، روز عدالتخواهی و سلطه ستیزی است.

او گفت: دانشجویان مطالباتی دارند و این مهمترین ویژگی و شاخص ترین خصوصیت دانشجویان علی الخصوص دانشجو معلمان است که باید به آن ها پرداخته شود.

انصاری راد گفت: 100 هزار دانشجو معلم در کشور داریم که اگر هر کدام وظایف خود را به خوبی انجام دهند، دانشگاه فرهنگیان و تربیت معلم از مهجور بودن خارج خواهد شد.

معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: از مسئولین می خواهیم که اعتبارات و امکانات لازم را به ما بدهند تا بتوانیم در جهت پیشرفت کشور گام های بلندتری برداریم.

لزوم متعهد بودن دانشجو به علم

یکه خانی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: دانش و علم به انسان قدرت می دهد و سبب توانمندی او می شود.

او گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 6 ساحت تربیتی مشخص شده است که  مهمترین آن ساحت معنوی، عبادی و اخلاقی است و بقیه ساحت ها باید در ذیل آن مطرح شوند.

یکه خانی گفت: وظیفه معلمین نیز این است که بتوانند با انجام مأموریت های خود، این ساحت ها را به دانش آموزان منتقل کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: دانشمندانی هستند که با علم خود بشر را نابود می کنند و آن ها متخصصین بی تعهد هستند؛ دانشجوی ما باید به علم خود تعهد داشته باشد.

انتهای پیام/ ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.