معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: امسال ۲۷ مجوز برای فعالیت پایگاه‌های خبری و نشریات در این استان صادر شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، مجید فروتن معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بیان کرد: مجوز‌های صادر شده در امسال شامل ۱۰ پایگاه خبری، هفت ماهنامه، دو فصلنامه و هفته نامه هر کدام ۲ مجوز، پنج فصلنامه و یک سالنامه است.

او گفت: تعداد ۶۰ درخواست صدور مجوز امسال به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان رسیده است که با ۲۷ مورد موافقت و مابقی در نوبت رسیدگی هیات نظارت بوده یا به درخواست متقاضی نقض و رد شده است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: همدان دارای ۱۹۰ رسانه بوده که شامل چهار روزنامه، ۱۸ هفته نامه، پنج دو هفته نامه، ۳۰ ماهنامه، یک دو ماه نامه، ۳۴ فصلنامه، ۲۵ دو فصلنامه، پنج سالنامه و ۶۸ پایگاه خبری است.

فروتن اضافه کرد: رسانه‌های استان بر حسب نوع انتشار شامل ۶۸ پایگاه به صورت الکترونیکی برخط، ۹۶ رسانه چاپی، ۲۶ الکترونیکی غیربرخط بوده همچنین وضعیت نشریات استان بر حسب گرایش شامل ۴۶ مورد تخصصی، ۱۳۲ مورد عمومی و ۱۲ نشریه اختصاصی می‌شود.

اوگفت: میزان یارانه پرداخت شده به نشریات مکتوب و پایگاه‌های خبری استان در سال گذشته ۶۳۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بوده که این رقم از ابتدای امسال تاکنون نیز ۲۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بوده است.

فروتن ادامه داد: طبق آسیب شناسی‌های صورت گرفته عمده مشکلات رسانه‌های استان شامل گرانی و کمبود کاغذ، گرانی مواد اولیه چاپ، بالا رفتن هزینه‌های چاپ و توزیع، نبود تیم حرفه‌ای و کادر مجرب در قیاس با نشریات سراسری است.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با بیان اینکه نامنظم شدن ترتیب انتشار رسانه‌های مکتوب به ویژه به علت شیوع ویروس کرونا به آن‌ها آسیب زد افزود: در حوزه هفته نامه، دو هفته نامه و ماهنامه نشریات اندکی در حال چاپ هستند.

فروتن ابراز داشت: عدم رویکرد به نشریه کاغذی، کمبود پرداخت‌ها و حق الزحمه‌ها در قیاس با نشریات سراسری، نامناسب بودن تسهیلات بانکی برای این حوزه و پرداخت تسهیلات با سود بالا و پایین بودن امنیت شغلی خبرنگاران و اصحاب رسانه از دیگر مشکلات این بخش محسوب می‌شود.
منبع ایرنا
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.