مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان:

واژگونی مهمترین عامل تصادفات در کرمان

حاج سید علیخانی گفت: ۵۷ درصد تصادفات در استان کرمان بر اثر واژگونی است و بیشترین تلفات ترافیکی در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدعلی حاج‌سیدعلیخانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان امروز درجمع خبرنگاران گفت: این اداره در دو حوزه حمل و نقل مسافر و کالا‌ها و نگهداری راه ها فعالیت دارد.

او با بیان اینکه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان در سال ۹۸ رتبه پنجم کشوری حمل کالا را به خود اختصاص داده و  امسال ۳۷ میلیون تن کالا به سایر نقاط کشور حمل شده است، افزود: عمده مواد حمل شده از استان کرمان به ترتیب مواد معدنی، مواد نفتی و محصولات کشاورزی است.

حاج‌سید علیخانی با بیان اینکه ۳۲ هزار کامیون در استان کرمان کار می‌کند که متوسط سن ناوگان حمل و نقل استان ۱۸ سال است تصریح کرد: ۷ پایانه مسافربری در استان کرمان داریم و کرمان، استان پنجم کشور در حمل مسافر است.

او با اشاره به اینکه ۳ هزار و ۸۰۰ خودروی حمل مسافر و حدود ۵ هزار و ۲۰۰ راننده در این حوزه فعالیت می‌کنند بیان داشت: حدود ۲هزار نفر از روستائیان حاشیه راه‌ها تا پایان سال آموزش داده می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه حدود ۳۲۰ کپسول آتش‌نشانی و ۲۲۰ کلاه ایمنی طی امسال در روستا‌ها توزیع شده است اظهار داشت: ۵۰ مدرسه در حاشیه راه‌ها آموزش‌های لازم ترافیکی را دیده‌اند و یکسری اقلام فرهنگی ترافیکی بین دانش آموزان توزیع شده است.

حاج سید علیخانی با اشاره به اینکه در استان کرمان بیش از ۱۳ هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه آسفالته وجود دارد که از این لحاظ استان کرمان رتبه دوم در کشور را داراست، گفت: هزار و ۹۷۰ کیلومتر بزرگراه در استان کرمان وجود دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه ۱۲ تقاطع طی پارسال اصلاح ترافیکی شده است گفت: ۸۹ نقطه حادثه‌خیز و پرتصادف در سطح استان طی مدت یاد شده رفع شده و ۳۰۵ کیلومتر روکش آسفالت در سطح استان کرمان به‌منظور ارتقای ایمنی راه‌ها انجام شده است.

او افزود:همچنین ۶۰ پل در جاده‌ها ترمیم و بازسازی، ۸۰۰ کیلومتر جاده‌ها شانه‌سازی و ۱۳ هزار کیلومتر راه‌های روستایی استان نیز تیغ‌زنی شده اند.

حاج سید علیخانی گفت: ۵۷ درصد تصادفات در استان کرمان بر اثر واژگونی است و بیشترین تلفات ترافیکی در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتد.

او افزود: ۴۷ مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان در حال بهره‌برداری داریم که ۱۷ مورد آن طی پارسال به بهره‌برداری رسیده و ۲۲ مجتمع خدمات رفاهی در استان کرمان در حال ساخت است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان گفت: در دو سال گذشته ۱۷۶ دوربین ثبت تخلف در استان نصب شده که ۱۴۹ مورد در شمال استان و مابقی در جنوب کرمان نصب شده اند.

حاج‌سید علیخانی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه سامانه پیام‌رسانی در استان وجود دارد که وضعیت جاده‌ها را در ابتدای جاده به رانندگان اطلاع‌رسانی می‌کنند، تصریح کرد: ۲۷ گردنه برفگیر در استان است که دوربین نظارتی نیز در این گردنه‌ها وجود دارند.

او با اشاره به اینکه امسال اعتبارات خوبی برای آسفالت راه‌های روستایی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: امسال ۱۲۵ پروژه با ۶۳۰ میلیون تومان اعتبار در دستور کار است و ۱۳ پروژه ساختمانی در دستور کار داریم که اعتبار آن از منابع مالی تامین شده است و ساخت پلیس راه زرند و باغین در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه حدود ۸۰۰ دستگاه اتوبوس در استان کرمان وجود دارد گفت: هزینه نگهداری راه‌ها بسیار زیاد است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با بیان اینکه جاده بردسیر، سیرجان و مسیر هفت باغ رتبه‌های پرتلفات‌ترین جاده‌های استان را دارند که بزرگراه هم هستند گفت: مطالعات محور شهداد، نهبندان در منطقه شهداد به اتمام رسیده و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد ساخت این منطقه از جاده است.

هر ساله از ۱۵ آذر تا ۱۵ فروردین سال بعد طرح راهداری در جاده‌های استان اجرا می‌شود.

۲۶ آذر تا اول دیماه روز حمل ونقل و روز راهدار نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار