معاون دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی و آمار پزشکان از منظر ستاد جامع علمی کشور توضیح داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رجبعلی برزویی، معاون خط مشی گذاری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره افزایش ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی، گفت: مهمترین موضوع تحت بررسی این طرح بحث شاخص سرانه پزشکی است، موافقان این طرح بر این باور هستند که سرانه پزشک در کشور ما عدد بسیار پایینی است، در حال حاضر  مجموعا ۱۰۱ هزار پزشک داریم که سرانه این عدد به ۱۰ هزار نفر به ۱۲ می رسد، این در حالی است که طی سند درمان وزارت بهداشت استاندارد این عدد ۱۸ می داند، عدد حضور ما در منطقه عدد ۲۵ بوده و در کشورهای جیبی این عدد ۳۱ است.

او افزود: در حوزه تخصص ۴۵ هزار و ۵۰۰ پزشک واقعی متخصص داریم که سرانه ما در واقع  ۵.۴ است، در حالی که سرانه پزشکان متخصص طبق ۹ و در منطقه عدد ۲۰ بوده و در کشورهای جیبی عدد ۲۲ را به خود اختصاص داده است.

برزویی ادامه داد: بسیاری از اعضا به کمبود پزشک رای دادند و همه بر این باور هستند کمبود پزشک وجود دارد، اما اعضاء معتقد هستند تمامی ابعاد سلامت در این طرح  مثل طرح: پزشک خانواده، نظام ارجاع و مراقبین سلامت اجرا شود.

او بیان کرد: اصل ماده واحده و تبصره تائید شده است اما عدد ۳ هزار نفر در سال، یعنی ۵ سال برای پزشکی عمومی و ۱۵۰۰ نفر برای تخصص تا ۵ سال بود که البته باید بر روی این موضوع کارشناسی بیشتری انجام شود .

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار