گشت های بازرسی جهاد کشاورزی، بازار میوه و تره بار را رصد می کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، نظارت بر بازار میوه و تره بار و رصد قیمت ها به همت گشت های بازرسی در حال انجام است.

در بازرسی‌هایی که بازرسان جهاد کشاورزی از مراکز عرضه میوه و تره بار انجام می‌دهند، موارد مختلفی را برای حمایت از مصرف کننده بررسی می‌کنند.

این بار خبرنگارمان با مسئولین و گشت‌ها همراه شد تا از آخرین وضعیت بازار و قیمت میوه جات مطلع شود.

میوه زیادی نمی توانیم بخریم

یکی از شهروندان بیرجندی به خبرنگار ما گفت: قیمت‌ها بسیار بالاست و توانایی نداریم که مانند قدیم به صورت کیلویی خرید کنیم.

او گفت: در حال حاضر به دلیل قیمت‌های بالا مجبوریم تنها ۲۰۰ تا ۳۰۰ گرم از هر نوع میوه را خریداری کنیم تا حداقل یک وعده از میوه بهره‌مند شویم.


بیشتر بخوانید


شهروند دیگری گفت: فروشنده‌ها دلیل بالا بودن قیمت را کیفیت بالای میوه می‌دانند در حالی که قیمت برخی از میوه‌ها علی رغم کیفیت پایینشان بالاست.

او گفت: من در منزل از بیمار نگهداری می‌کنم و اگر به دلیل ضرورت نبود، میوه نمی‌خریدم.

این شهروند گفت: باید مسئولین نظارت بیشتری بر بازار داشته باشند تا قیمت‌ها متعادل شوند و مردم بتوانند در آستانه شب یلدا میوه بخرند.

لزوم نظارت برای کنترل قیمت ها

موهبتی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی در بازدید از میدان میوه و تره بار بیرجند گفت: نظارت بر بازار و اعزام گشت به جهاد کشاورزی واگذار شده است.

او گفت: انتظار است تا با انجام نظارت ها، کنترل قیمت‌ها را شاهد باشیم و از افزایش نامتعارف قیمت‌ها جلوگیری کنیم.

قوسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تعداد بازرسین و گشت‌های بازار مشخص شده اند و کار نظارت را انجام می‌دهند.

او گفت: برای ایام خاص مانند شب یلدا نیز برنامه ریزی شده تا قیمت‌ها در بازار رصد شود.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار