چرخش مدیریتی فاطمی امین؛

تغییر ساختار با محوریت رصد زنجیره بازار/صنعت خودرو با ۹ محور متحول می‌شود

روند تغییرات در ساختار سازمانی وزارت صمت بر چند معاونت اعمال شده و با توجه اظهارات جدید وزیر صمت این روند ادامه دار خواهد شد بود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ سکان‌دار جدید وزارت صمت از روزهای آغاز کار خود تغییراتی در ساز و کار عملکرد و چارچوب سازمانی این وزارتخانه ایجاد کرده است. تغییراتی که با صحبت‌های اخیر فاطمی امین ادامه دار شده و به چارتی که تصویر آن روزهای گذشته منتشر شده است ختم شده است. او روز گذشته نیز حکم تعدادی از معاونانش را نیز بر اساس همین چارت سازمانی صادر کرده است.

 

تغییر ساختار با محوریت رصد زنجیره بازار/صنعت خودرو با ۹ محور متحول می‌شود
 

 

 

 

سید رضا فاطمی امین  وزیر صمت در نشست هم اندیشی مدیران رسانه که به میزبانی وزارت صمت برگزار شد گفت: گزارش عملکرد وزارتخانه را به صورت مداوم و‌ منظم هر سه ماه یکبار ارائه خواهیم داد که در همین راستا گزارش عملکرد فصل پاییز (سه ماهه) به زودی منتشر و در دسترس عموم قرار می گیرد.

به دنبال نوع جدیدی از حکمرانی در وزارت صمت هستیم

وی با تاکید بر اینکه می‌خواهیم وزارتخانه ای شفاف و پاسخگو داشته باشیم، تاکید کرد: می خواهیم نوع جدیدی از حکمرانی را تعریف و پیاده سازی نماییم که در این نوع جدید از نظرات رسانه، نخبگان و صاحب نظران استفاده خواهیم کرد.

رونمایی از برنامه تحولی صنعت خودرو در ۹ محور به زودی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که تمامی چالش ها و راهکارهای آن را در بر می گیرد و این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

فاطمی امین همچنین تصریح کرد: سازوکاری برای عرضه کالا‌های پایه در بورس کالا مشتمل بر ۲۶ ابزار در نظر گرفته ایم که تمامی حالات (کمبود یا مازاد) این کالا‌ها را در نظر می‌گیرد و با استفاده از یک ماتریس، وضعیت کالا‌ها مشخص می‌شود.

وی همچنین بیان کرد: با ارائه این ساز و کار رانت‌ها و امضاء‌های طلایی برداشته می‌شود و امورات در قالب یک ساز و کار عملیاتی بدون دخالت دست نظام مند می‌گردد.

وزیر صمت همچنین به موضوع فولاد به عنوان نمونه اشاره کرد و گفت: نوسان دلار این هفته در نوسان فولاد تاثیری نداشت.

فاطمی امین در خصوص کاغذ نیز اضافه کرد: حدود ۶ اقدام برای صنعت کاغذ تدوین شده است که به زودی عملیاتی می‌شود، در این حوزه تعامل بسیار مناسبی با وزارت ارشاد و جهاد کشاورزی نیز داریم.

وی همچنین با بیان اینکه برخی تغییرات ساختاری سبب از بین رفتن بسیاری از خلل می‌گردد، تاکید کرد: باید ساز و کار‌های خودسازمانده که نیاز به مداخله‌های مکرر و شائبه دار ندارند، تدوین پیاده سازی و اجرا گردد.

این تغییرات ساختاری از همان ابتدا کلید خورده و برخی از آن‌ها را شاهد بوده ایم. از جمله اولین تغییراتی که در ساختار سازمانی این وزارتخانه اعمال شد اصلاح ساختاری در سازمان توسعه تجارت بود. 

اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت در دو حوزه

علیرضا پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: اصلاح ساختار سازمان توسعه تجارت در دو حوزه پیگیری می‌شود. یکی از بحث‌های آن موضوعی بود که آقای وزیر در اجرای آن کمک و همراه بودند و مجموعه‌هایی که به حوزه تجارت بین‌الملل ارتباط داشت از جمله صندوق ضمانت صادرات، شرکت نمایشگاه‌ها و دفتر مقررات صادرات و واردات به زیر مجموعه سازمان توسعه تجارت منتقل شدند. 

او ادامه داد: در این شرایط ما یک فرماندهی واحد را  در حوزه تجارت و موضوع صادرات داریم که در همین مدت کوتاه هم فواید خود را به ما نشان داده است.

بعد از سازمان توسعه تجارت نوبت به معاونت صنایع و بخشی از سازوکار کنترل بازار رسید. بنا شد تا بخشی از مسئولیت‌های کنترل بازار به دفاتر تخصصی زیر مجموعه معاونت صنایع منتقل شود؛ به عبارتی بنا شد تا بخشی از کنترل بازار از طریق کنترل تولید مدیریت شود و دفاتر تخصصی مسئول کنترل بازار محصولات تولیدی خود باشند. 

تغییرات در معاونت صنایع وزارت صمت

محسن صفدری سرپرست دفتر شیمیایی و پلیمر حدود یک ماه قبل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: به تازگی معاونت صنایع به موضوع قیمت‌ها ورود کرده و تقریبا موضوع تنظیم بازار در این بخش مدیریت می‌شود. به صورت عملیاتی معاونت امور صنایع و دفاتر تخصصی متولی موضوع بازار شدند. ما وظیفه داریم از ابتدا تا انتهای زنجیره را رصد کرده و بخشنامه‌ها و ابلاغیه ها را مدیریت کنیم تا مردم از این فرآیند منتفع شوند.

او ادامه داد: بازار به عنوان مصرف کننده محصولاتی تولیدی اگر خللی در فرایند توزیع و پخش داشته باشد می‌تواند به بخش تولید صدمه وارد کند، متقابلا تولید هم در صورتی که مشکلی داشته باشد می‌تواند به بازار آسیب وارد کرده و باعث ایجاد مشکل برای مردم شود. تولید، توزیع و فروش تا سفره مردم باید زنجیره کاملی با حلقه‌های مختلف در نظر گرفته شود. این موضوع به صورت کامل در سامانه جامع تجارت دیده شده است.

به نظر می‌رسد این انتقال مسئولیت به معاونت صنایع بار سنگینی بر دوش آن‌ها گذاشته است و برخی اخبار شنیده شده از ایجاد چند دفتر تخصصی جدید خبر می‌دهند. تغییر در ساختار دفاتر تخصصی هم سابقه زیادی دارد و پیش از این برخی دفاتر تخصصی با هم ادغام یا از هم تفکیک شده اند که از جمله آن‌‌ها می‌توان به ادغام دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی با دفتر الکترونیک وزارت صمت اشاره کرد. 

به تازگی موج تغییر به سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی هم رسیده است. طبق اخبار به دست آمده طی نامه‌ای به مدیران شرکت‌های صنعتی استان‌ها ابلاغ شده که به عنوان معاون مدیر سازمان صمت استان باید فعالیت کنند. درست مانند رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی که معاون وزیر صمت محسوب می‌شود؛ همین چارچوب در سطح استان هم اجرا شده است.

آرمان خالقی قائم مقام خانه صمت ایران اظهار کرد: به مدیران عامل شهرک صنعتی استان طی نامه‌ای اعلام شده که معاون رئیس سازمان صمت استان محسوب می‌شوند. اما این اقدام  تا پیاده سازی زمان خواهد برد. این تغییر باید اثر بخش باشد در غیر این صورت تنها سربرگ تغییر می‌کند. اگر به همین روال پیش روی کنیم این تغییر بی فایده خواهد بود. 

او با تاکید بر این که شرکت‌های شهرک‌های صنعتی مستقلا به ثبت رسیده‌اند و شرکت مجزا محسوب می‌شوند گفت: در اغلب شهرک‌های صنعتی استان‌ها واحدهای صنعتی کوچک و متوسط هستند و واحدهای بزرگ با وزارتخانه اصلی مشکلاتشان را حل می‌کنند. اگر قرار باشد تمام مسئولیت این حوزه به معاونتی به نام شهرک‌های صنعتی منتقل شود بار اداری سنگینی از سازمان صمت استان به یک شرکت شهرک‌ها منتقل می‌شود. در حالی که به طور معمول بیشتر کاری که سازمان‌های صمت انجام می‌شود به واحدهای کوچک و متوسط مربوط است. این تغییرات هنوز به صورت مدون دیده و ارائه نشده است.

موج تغییرات چارت سازمانی بین معاونت‌های وزارت صمت در جریان است و از ابتدای استقرار دولت جدید ادامه داشته است. با توجه به تاکید فاطمی امین بر تغییرات بیشتر در ساختار سازمانی وزارت صمت این روند در سایر معاونت‌ها هم ادامه دار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امت ایرانی
۰۰:۲۸ ۰۶ دی ۱۴۰۰
آقای وزیر صمت چند وقت پیش خبر ۹ محور در صنعت خودرو داد و همیشه می گوید بزودی.اولا انجام نمی شود دوما اگر اجرا شود وضعیت خودرو اندر بدتر می شود که بهتر نمی شود.مردم آنقدر اخبار دروغ از مسئولین شنیدن که برای همه روشن شده که مسئولین نمی خواهند بازار خودرو ارزان شود.دروغ بس است مردم خسته شدند وکاری هم نمی توانند انجام دهند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۲:۴۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
تغییرات گسترده ساختاری وزارت صمت بجز سردرگمی جدید و اتلاف زمان ثمره ای ندارد.حوزه معدن وزارت با پتروشیمی ادغام شده در ساختار جدید. آقای وزیر توضیح دهند چه ارتباطی بین معدن و پتروشیمی هست؟
دفتر مواد پیشرفته به چه معناست و دفتر صنایع ورزشی خلاق قرار است چه کاری انجام بدهد؟آیا با تغییر عناوین وزارتخانه تحول ایجاد خواهد شد؟تا کی باید این سعی و خطاها ادامه یابد و تاوان این اشتباهات را فقط مردم و فعالان تولید باید پس بدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
باید خودرو هم مثل داستان مرغ پیش ببرید دیروز بیست و هفت تومن بود کسی نمیخرید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
تنها راهشش ازاد کردن وارداته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
به ملت ۵۰۰ تا یکی ماشین میدن ...حالا ایران خودرو داره به تمام کارمنداش استهقاقی ماشین میده . مگه کارمند ایران خودرو چیکار کرده که تو این وصع باید ماشین بدون قرعه کشی بدن بهش اگر ندارن ؟ دارن کار میکنن حقوق و مزایاشونو میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
mohammad fakhri
۱۶:۳۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
امروز خانواده ما میخواست غذا بخرد اما چون خیلی گرانقیمت است همه گرسنه ماندیم خبر بدی بود و نتوانستیم بخریم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
حالا هنوز برنامه تحولی رو که بیرون ندادن وقتی بیرون داد آنوقت کارشناسان باید نظر بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
نمردیم معنی تحول هم فهمیدیم،فقط خدالعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۵:۴۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
درست نیست که دو خودروساز خون ملت را در شیشه کنند و زالو صفت فقط بخورند و گران کنند.
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۵:۴۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
تا قطب‌های فراوان نداشته باشیم شکست خورده ایم.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۴۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
بزرگترین ظلم به کشورت و مردم سرزمینت همین مافیای خودرو و رفاقتی بودن خودروسازی و تولید اندک و گران است.
تاکید دوباره و چند باره میکنم که:
بزرگترین ظلم به کشورت و مردم سرزمینت همین مافیای خودرو و رفاقتی بودن خودروسازی و تولید اندک و گران است.
بزرگترین ظلم به کشورت و مردم سرزمینت همین مافیای خودرو و رفاقتی بودن خودروسازی و تولید اندک و گران است.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۳۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
با تولید رباتیک ظرفیت خودروسازی را به ده ملیون در سال برسانید و گر نه خدمت که نکردید هیچ بلکه خیانت هم به صنعت خودرو کرده آید و یقینا لعن و نفرین و دعای شر مردم هم پشت سرتان خواهد بود.
#افزایش تولید رباتیک

#افزایش دهها برابری با تولید رباتیک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
تا انحصار است همین آشه و همین کاسه
هر روز گرونتر از دیروز این است خودروی ملی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
طرف سرطان بدخیم گرفته میگن بیا برات مو بکاریم کسی نفهمه مریضی
همه میگن انحصار رو بردارین شرکت های خارجی اجازه پیدا کنن سرمایه گذاری کنن اونا میگن چیکار کنیم ایران خودرو و سایپا نابود نشن
چون دیدگاه ها فرق میکنه جواب ها هم هیچوقت یکی نمیشه

یکبار خداد عزیزی تو تلویزیون تلفنی مصاحبه کرد(جملات دقیق یادم نیست) گفت این همه از مشکلات گفتید و کارشناس آوردید آخرمگه درست شد من چی بگم ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
واقعا شما داری حق ملت ضایع می کنید می ریزید تو جیب که که معلوم نیست چون تا زمانی که در خاطر ما هست این دو خودرو ساز زیان ده هستن و پول از خزانه و جیب ملت بهش دادن بابت زیانشون ولی فکر کنم کلمه زیان ده بودن جز اساسنامه اینا هستش خب اگر نمتونن مدیریتش کنه یا نمیخوان و نمی تونن درستش کنن پس چرا این دو کارخونه فعالیت می کنن بخدا اگر این پولی که ملت صرف خرید ماشین ایرانی می کنن نصفش می دادن ماشین خارجی می گرفتن و اون مابقیش صرف یک کار تولیدی می کردن بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
میتوانند درستش بکنند ولی جیب مردمو کی خالی کند نفرین خدا وتمام مردم ایران برشما این دوخودرو ساز مردمو بیچاره کردنداز جنگ بین دو کشور بیشترمردمو میکشند تاز افتخار هم میکنید خودرو تولید میکنید
Australia
ناشناس
۱۴:۳۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
غیر این بود تعجب میکردم
لامصب ایران ب هیچ سویه ای ن نمیگه
هر سویه ای بیاد ایران میگه بفرما در خدمت باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
ما ملت دیگه گوشمون پر از این حرفها فقط دروغ میگین روزی خواهد رسید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
بالاخره روزش خواهد رسید... ظلم پایدار نمی ماند. این همه سال بردید و خوردید و میلیونها مردم ایران رو فقیر کردید باید تاوانش رو پس بدید! جالب است که امام جمعه صدیقی میگخ وضع مردم ایران خوب است چون برای رفتن به شمال صف میکشن! یکی نیست بگه نهایتش یک میلیون نفر هر هفته میرن شمال! مگر مملکت فقط همان یک میلیون است که شما میبینی؟
Iran (Islamic Republic of)
علی محرابی لیشتر
۱۳:۵۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
جناب آقای وزیر خواهشا حرف از عدالت و تحول نزنید همین صنعت انحصاری خودرو بیانگر بی فایده بودن فکر کردن به تحول و تنوع در بقیه صنایع میباشد. وسلام
Iran (Islamic Republic of)
محمد.ن.ک
۱۳:۵۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
وزیر سمت ببخشید صمت!!!!که معلوم نیست وزیرای صمت ما سمت کی ان...
بیایید با خودرو سازای مطرح کره ای و ژاپنی و آلمانی و فرانسوی و سوئدی و.... صحبت کنید تا تکنولوژیشونو بیارن و مهندسان نخبه ی ایران خودرو و سایپا از رو دستشون به طور تقلبی کپی کنن تا صنعت خودروی کشور متحول بشه.ما مهندسانی داریم که بدون زحمت از رو دست خارجیا کپی میزنن برابر اصل و به قول خودشون مشابه خارجی...
چون ایران خودرو و سایپا دولتی ان دولت دست از حمایتشون بر نمیداره.و این ظلمی نابخشونی به ملت شریف و نجیب ایرانه.
مگه ملت حق ندارن سوار خودروی با کیفیت بشن جناب وزیر؟؟؟؟
خدا یه جایی بدیمتی و اونچه نه بتره وت بدراوردمی که ایچنو دس از ای دو دیو خودرو نیورداری.ترجمه با خواننده نظر
Iran (Islamic Republic of)
مصدق
۱۳:۴۳ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
حتما خوابی برای گرانی دوباره خودرو دیدی.خیر باشه.
Iran (Islamic Republic of)
کاربر
۱۳:۳۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
همش کشکو همش کشکو همش کشک هشتاد میلیون نفر میگن باید انحصار شکسته اونوقت شما حرف خودتون ومیزنید اگه راست میگید برنامه شکستن انحصار رو به رفراندوم بزارید. درصمن تولید خودرو بی کیفیت نه تنها به اقتصاد مملکت کمک نمیکنه بلکه هم به جیب مردم ضرر میزنه هم منابع را به هدر میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
خودرو با تو درست شدنی نیست چون آب توی آسیاب دلالها می‌ریزی آقای دلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
مگه اون مجلس انقلابی توی دو سال گذشته تونسته مشکل خودرو را حل کنه که این دولت انقلابی بخواد این کارو کنه؟
خیال باطله اگه فکر کنید دولت رئیسی با دولت روحانی فرقی خواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
هنوز حرف قالیباف توی گوشمون هست که پارسال ادعا کرد خودرو رو سامان دادیم حالا میخواهیم مسکن رو هم سامان بدیم! الان ر... شده تو هر دوتا!
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۲:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
باید واردات خودروی با کیفیت داخلی برای قشر متوسط و پایین جامعه آزاد بشه و مافیای خودرو از بین بره و در طولانی مدت از طریق شرکت های دانش بنیان تولید با کیفیت داخالی که بتونه با خودروهای خارجی رقابت کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
می خواستم از وزیر صنعت بپرسم اگر کسی خودرو احتیاج داشته باشد و در این قرعه کشیها هم ثبت نام می کند اسمش در نمی آید باید چه کاری انجام دهد ما که اسیر شما و خودروسازهای شما هستیم باید به چه کسی پناه ببریم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
فقط با کلمات بازی میکنند و دائم از این شاخه به آن شاخه می پرند تا شاید فرجی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
بورس نابودمون کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این رونماییها را ول کنید شعار ندهید روی کاغذ ...عمل کنید وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۷ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
"صنعت خودرو با 900000000000000 محور هم متحول نمی شود"، ما دیگه گوشمون از این حرفا پره
Iran (Islamic Republic of)
علس
۱۰:۳۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
متصفانه سرمایه گدران بورس و ادمهای با توانایی بالا مالشون در بورس از بین رفت و وقتی سرمایه گذران متضرر بشن دیگه فروپاشی اقتصاد از وقتی بورس خراب شد
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۲:۴۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
مدیران بی لیاقت خودروسازی را اخراج کنید
Iran (Islamic Republic of)
حق دوست
۱۴:۱۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
این وزیر نا لایق اول باید استیضاح بشه بعد اگر ماند بعدمدیر تعیین کنه اگر مجلس تأییدش کرد که ملت هم متوجه میشن که نمایندگان مردم از حق مردم دفاع میکنند وزیری که از بدنه دولت است و دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم افزایش خودرو را نادیده ميگره از چه فاکتوری استفاده کرده و اینگونه سرپیچی میکنه به کجا بنده باید روشن بشه در همسايگيه ما ترکیه رئیس جمهور ش دستور میده سود سپرده بانکی کم بشه بهر قیمتی باشه دستورش اجرا میشه شاهد چند اخراج رئیس بانک مرکزی شده و سقوط ارزش لیر رو ببینید شخص اول مملکت دستور بده کسی جرعته عرض اندام ندارد دولت یعنی این حالا پیدا کن پرتقال فروش را??????
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
در واقع باید اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و شورای پایگاه می‌کرد که هر چه دارند از امنیتی هست که این عزیزان فی سبیل الله براشون درست کردند،اینها نه کاری دارند،نه خانه ای،نه خودرویی،حداقل دولت دومیلیارد تومن وام بانکی بدون سود و بدون ضامن به این عزیزان بدند،چون هیشکی ضامن یک بیکار نمیشود.علم بهتر است یا ثروت،عدالت برای همه مردم ایران.نصیروندگرمی.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
مجلس‌طرح شفافیت رو تصویب نکرده یعنی از مجلس توقع نداشته باشید کاری کنه. ارگان ها و دولت رو هم مجلس باید نظارت کنه. پس تا اطلاع ثانوی بیخیال همه چی بجز طرح‌شفافیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
همه دستشان توی یک کاسه است هیچ کس بفکر ماها بیچاره ها نیست تا کی جیب مردمو میزنید دیگه هیچی نداریم فقط لباس تنمون مانده بیادید ببرید لعنت به وجدان نداشته تان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۶ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
سلام از مجلس شورای اسلامی میخواهیم فکری به حال اشتغال چندمیلیون فارغ التحصیل دانشگاهی بیکار لیسانس و فوق لیسانس،سربازی رفته،عضو خانواده ایثارگر،بسیجی و شورای پایگاه می‌کرد که هر چه دارند از امنیتی هست که این عزیزان فی سبیل الله براشون درست کردند،اینها نه کاری دارند،نه خانه ای،نه خودرویی،حداقل دولت دومیلیارد تومن وام بانکی بدون سود و بدون ضامن به این عزیزان بدند،چون هیشکی ضامن یک بیکار نمیشود.علم بهتر است یا ثروت،عدالت برای همه مردم ایران.نصیروندگرمی.با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
تنها راه جلوگیری از فساد گسترده اشرافیت نوظهور در ایران اینه که اینترنت رو محدود کنیم تا مردم نتونند اخبار فساد اشراف رو باخبر بشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۸ آذر ۱۴۰۰
از آب گل آلود ماهی.......
آخرین اخبار