معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان از جمع‌آوری اطلاعات و پوشش کودکان بازمانده از تحصیل با همکاری اداره بهزیستی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمد آقامحمدی معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره هفته نهضت سوادآموزی گفت: سوادآموزی اولین گام در توسعه و ارتقای یک فرد است که دانش اقتصادی و اجتماعی، سیاسی را ایجاد می‌کند و می‌طلبد همواره انگیزه کسب دانش باشد.

او با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ سوادآموز در دوره‌های مختلف سوادآموزی، انتقال و تحکیم در استان شناسایی، جذب و آموزش دیده‌اند، افزود: سال گذشته با ابلاغ سهم استان در جذب افراد، همدان جزو پنج استان پوشش صد درصد قرار گرفت.

 معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه ثبت‌نام دانش آموختگان حوزه نهضت سوادآموزی در سال ۱۴۰۰ نیز همچنان ادامه دارد و امیدواریم بتوانیم افراد بیشتری را جذب کنیم افزود: امسال در حوزه عادی ۲ هزار و ۵۵۰ نفر را زیر پوشش آموزش و پرورش قرار خواهیم داد.

آقامحمدی با بیان اینکه در دوره انتقال یک‌هزار و ۶۹۰ نفر و دوره تحکیم ۲ هزار و ۸۰ نفر را جذب خواهیم کرد، تصریح کرد: در حال حاضر طرح سوادآموزی گروه خاص، آموزش افراد در سطح زندان انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در این حوزه ۷۰ نفر را در دوره سوادآموزی و ۱۱۰ نفر را در دوره انتقال و در مجموع ۳۰۰ نفر را پوشش خواهیم داد گفت: میانگین درصد باسواد زنان استان پایین‌تر از مردان است، با اجرای طرح‌های آموزش زنان و دختران روستایی و آموزش ۵۳۰ سوادآموز به دنبال کاهش این شکاف موجود هستیم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان به همکاری این مجموعه به اداره بهزیستی استان در جمع‌آوری اطلاعات و پوشش کودکان بازمانده از تحصیل اشاره کرد و افزود: در برخی شهرستان‌ها درصد باسوادی پایین‌تر از میانگین استان است و به دنبال پوشش ۵۵۰ نفر در این مناطق با عنوان طرح شتاب‌بخشی هستیم.

 

وی با تاکید به اینکه نسبت به ایجاد انگیزه تحصیل کم سوادان و بی‌سوادان، آموزش را از حالت صفر خواندن و نوشتن خارج کردیم و برنامه‌های مکمل را در کنار آن داریم گفت: می‌توان به تشکیل ۱۹ مرکز یادگیری در این حوزه اشاره کرد که علاوه بر آموزش سواد؛ مهارت اجتماعی، حقوق شهروندی و ... ارائه می‌شود.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان همدان با بیان اینکه بیشترین آمار باسوادان استان در همدان، ملایر و نهاوند هستند افزود: همدان با ۹۷ درصد بیشترین شهرستان دارای باسواد و کبودراهنگ با ۹۲ درصد کمترین باسواد استان را دارند که البته این آمار طبق سرشماری سال ۹۵ است و قطعا میزان تغییر کرده است.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.