نماینده روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران اعلام کرد که مذاکرات در حال پیشرفت و نشست‌های مفیدی در حال برگزاری است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی درباره مذاکرات نوشت: امروز (دوشنبه) در جریان مذاکرات وین درباره برجام، کارگروه مسائل هسته‌ای نشست مفیدی برگزار کرد. ما شاهد پیشرفت غیرقابل انکاری هستیم. رفع تحریم‌ها به طور فعال در محیط‌های غیررسمی مورد بحث قرار می‌گیرد.

او همچنین در توییت دیگری نوشت: «امروز صبح (سه شنبه) نشستی بسیار مثبت و مفید با روسای هیأت‌های (نمایندگان) انگلیس، فرانسه و آلمان در مذاکرات وین در مورد برجام داشتم.»

او پیش از این هم بار‌ها اعلام کرده بود که هدف از مذاکرات، احیای سریع برجام است و برگزاری مذاکرات در تعطیلات سال نوی میلادی نشان دهنده عزم جدی مذاکره‌کنندگان برای همین هدف است.

دور هفتم مذاکرات احیای برجام پس از وقفه‌ای چندماهه در دولت جدید ایران از هشتم آذرماه شروع شد و ۲۶ آذر به پایان رسید. بعد از توقفی کوتاه مذاکرات مجددا از ششم دی ماه آغاز شده و بر اساس گفته‌های مقامات کشورمان مذاکرات در مسیر مناسبی قرار دارد.

وانگ گون، نماینده ارشد چین در مذاکرات وین نیز دیروز (دوشنبه) اندکی قبل از آغاز دور هشتم مذاکرات وین در جمع خبرنگاران اعلام کرد که برگزاری دور هشتم مذاکرات در تعطیلات کریسمس و سال نو نشان دهنده جدیت و احساس فوریت مذاکره کنندگان برای دستیابی به توافق است.

این اظهارات در حالی بیان می‌شود که انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان اولین نشست دور جدید از مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای اعلام کرد: ایران در برنامه هسته‌ای خود پیشرفت کرده و ما به دنبال تعهد متقابل واشنگتن و تهران هستیم. موفقیت ما در گرو اتخاذ تصمیمات سخت تهران و واشنگتن است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۲ ۰۸ دی ۱۴۰۰
پس چرا ماشین ارزون نشده
آخرین اخبار