مسئول ستاد اسکان زائرین مکتب شهید سلیمانی از تدارکات و برنامه ریزی های این ستاد برای زائرین خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ حجت الله پاداش مسئول ستاد اسکان زائرین مکتب شهید سلیمانی گفت: در آستانه دومین سالگرد سردار سلیمانی هستیم و امسال بنا به اهمیت موضوع و به تدبیر فرماندهی سپاه ثارالله استان کرمان ستاد اسکان زائرین مکتب شهید سلیمانی را راه اندازی کردیم.

او افزود: تقریبا از یک ماه پیش ما ستاد اسکان را برنامه ریزی کردیم و در کنار ستاد اسکان با توجه به اینکه قرار شد برنامه‌های سالگرد حاج قاسم رنگ و بوی مردمی داشته باشند، کمیته مردمی ستاد اسکان هم راه اندازی شد و در حال پیگیری امور است.

پاداش بیان داشت: همچنین یک ارتباطی را در این موضوع تحت عنوان کمیته موکب‌ها و هماهنگی‌ها داشتیم که همه این‌ها در کنار هم و با همکاری ادارت کل، مدیران، سازمان‌ها و همه کسانی که دل در گرو مکتب شهید سلیمانی داشتند، برنامه ریزی‌های خوبی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: قرار است از ۹ دی ماه تا ۱۸ دی ماه به مدت ۱۰ روز پذیرای زائرین و راهیان مکتب شهید سلیمانی باشیم، ما تا الان در بحث ستاد اسکان با توجه به رویکرد مردمی بودن ستاد استان، بیش از ۱۱۰ مکان را شناسایی کردیم که از این ۱۱۰ مکان بخشی از مکان‌ها تقریبا بالای ۶۵ مکان بقای متبرکه، تکیه‌ها و حسینیه‌ها هستند.

پاداش گفت: تا الان بیش از ۲۰ هزار نفر اسکان روزانه را برنامه ریزی کردیم و به سمت و سویی می‌رویم که تا ۲۵ هزار نفر را هم بتوانیم پوشش دهیم.

او افزود: بیش از ۶۷ موکب در استان کرمان شروع به فعالیت کردند که از این تعداد بیش از ۶۰ مورد آن‌ها مکانی را در محدوده گلزار شهدای کرمان در نظر دارند و از این تعداد موکب ها، بیش از ۱۵ موکب آن از خارج از استان است که استان‌هایی مثل مازندران یزد اراک مشهد و.. حضور دارند و از این ۱۵ موکب بیش از ۱۰ موکب در حوزه اسکان و تعذیه قرار است به ما کمک دهند و ما نیز با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی مکان‌های خاصی را به عنوان آشپزخانه در اختیار این دوستان قرار داده ایم.

پاداش بیان داشت: پیش بینی می‌شود در هر وعده غذایی بیش از ۱۵ هزار طبخ غذا به وسیله موکب‌ها صورت بگیرد.

او تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونا خواهشی که از مردم استان داریم این است که به جهت سهولت کار در برگزار شدن مراسمات، کمتر مردم شهر کرمان در گلزار شهدا حضور پیدا کنند و برنامه هایشان را برای بعد از برنامه‌های سالگرد حاج قاسم بگذارند به جهت اینکه ما بتوانیم خدمات بهتری به زائرین محترم دیگر استان‌ها ارائه دهیم.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار