اختری‌زاده گفت: با توجه به افزایش ارزش معاملات طی هفته گذشته، انتظار داریم شاخص کل طی هفته آتی بتواند از سد مقاومت ۱.۴ میلیون واحدی عبور نماید.

نوید اختری زاده تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با وضعیت تکنیکالی شاخص کل بورس گفت: با بررسی نمودار روزانه شاخص کل بورس شاهد هستیم که این شاخص طی ۴ ماه اخیر درون یک ساختار کانالیزه نزولی در حال حرکت و نوسان بوده و پس از آخرین برخورد شاخص کل به کف این کانال در محدوده یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد با واکنشی مثبت و افزایش اقبال به بازار با ریتمی قوی به سمت سقف این کانال نزولی در حال حرکت است و سطح مقاومتی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد الی یک میلیون و ۴۱۰ هزار واحد مهمترین مقاومتی است که پیش روی حرکت شاخص کل است.


بیشتر بخوانید


او گفت: در چند روز اخیر شاهد هستیم که با رسیدن شاخص کل بورس به سطح یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد، فشار عرضه در بازار افزایش یافته و در حال حاضر درگیر شکست این مقاومت حساس است.

تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص  وضعیت شاخص کل در هفته پیش رو گفت: با توجه به افزایش ارزش معاملات طی هفته گذشته که میانگین هفتگی آن به بیش از ۴ هزار میلیارد تومان رسیده است انتظار داریم که شاخص کل طی هفته آتی بتواند از سد این مقاومت مستحکم عبور نماید و راه برای رشد پایدار شاخص کل هموار می‌گردد.

انتظار عبور شاخص کل از محدود مقاومتی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد
اختری زاده با اشاره به وضعیت شاخص کل هم وزن گفت: شاخص کل هم وزن شاخصی است که وزن تاثیر تمامی شرکت‌های بورسی بر شاخص در آن برابر است و شرکت‌های بزرگ، شرکت‌های کوچک و متوسط به یک میزان اثرگذاری خواهند داشت.

او گفت: با بررسی نمودار روزانه شاخص کل هم وزن شاهد آن هستیم که این شاخص توانسته‌ از روند نزولی کوتاه مدت خود با شکست سطح ۳۶۰ هزار واحد عبور کند و  روند صعودی مناسبی را در پیش بگیرد. انتظار داریم شاخص هم وزن روند رو به رشد خود را تا محدوده مقاومتی ۳۹۵ هزار واحد الی ۴۰۰ هزار واحد ادامه دهد.

انتظار عبور شاخص کل از محدود مقاومتی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد
این تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص شاخص کل فرابورس نیز گفت: با بررسی نمودار روزانه شاخص کل فرابورس، شاهد هستیم که این شاخص طی ۴ ماه اخیر با افتی حدود ۲۰ درصدی و رسیدن به محدوده حمایتی ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد با تشکیل گوه تکنیکالی، واگرایی مثبتی ما بین نمودار قیمت شاخص کل فرابورس و نماگر میانگین متحرک تشکیل داده و سبب برگشت رو به بالا نمودار گشته است.

او گفت: مهم‌ترین مقاومت پیش روی شاخص مذکور، خط روند نزولی میان مدتی نمودار و همچنین خط تبدیل سطح حمایت به مقاومت نمودار (خط چین افقی) در محدوده ۱۹ هزار واحد الی ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد (که تقارن بسیار مناسبی با یکدیگر دارند) است.

اختری زاده گفت: انتظار داریم با توجه به وقوع واگرایی مثبت، شاخص کل فرابورس،  طی هفته آتی از منطقه مقاومتی که پیش‌تر اشاره شد عبور نماید که این امر حاکی از رشد قیمت سهام شرکت‌های فرابورسی در بازار سرمایه خواهد بود.

انتظار عبور شاخص کل از محدود مقاومتی یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد

لازم به ذکر است که، تحلیل‌های مذکور براساس تکنیکال کلاسیک،  استفاده از اندیکاتور MACD (مکدی) یا میانگین متحرک همگرایی/ واگرایی و مبحث Divergence (واگرایی) انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
قاسم
۱۰:۱۴ ۱۴ دی ۱۴۰۰
من جوون تازه ازدواج کرده اومدم پس انداز و پول ازدواج مو آوردم توی بورس.
الان به چکنم چکنم افتادم.
با اون پول حداقل می‌تونستم یه خونه توی حاشیه شهر مشهد بخرم.
الان دیگه نمیتونم همون خونه رو رهن کنم.
آخرین اخبار