شمش طلای معدن هیرد تا ۲ هفته آینده به صورت آزمایشی تولید می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - رئیس هیات عامل ایمیدرو در نشست با استاندار گفت: خراسان جنوبی یکی از استان‌های مهم معدنی کشور است که ظرفیت‌های چشمگیری در این حوزه دارد و تلاش کردیم در حوزه اکتشاف، تامین زیرساخت معادن و راه انداری کارخانه‌های فرآوری به توسعه معدنی آن کمک کنیم.

وی گفت: توسعه خراسان جنوبی جزو برنامه‌های ایمیدرو است و در زمینه اکتشاف به عنوان اقدام پایه‌ای و اولیه برای توسعه زنجیره معدن و صنایع معدنی، ورود کرده ایم.

به گفته جعفری ایمیدرو بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای نظارت دارد و این سازمان بخش خصوصی را به سمت سرمایه گذاری هدایت کرده و در کنار احداث واحد‌های توسعه ای، مسئولیت اجتماعی را با کمک این بخش انجام می‌دهد.

معاون امور معادن سازمان صمت خراسان جنوبی هم گفت: معدن طلای هیرد با ذخیره قطعی حدود ۵ میلیون تن کانسنگ طلا در شهرستان نهبندان در حال فعالیت است که همزمان طرح فرآوری و استحصال طلا نیز در جوار این معدن در دست احداث است.

ایمان طلب گفت: استخراج اسمی سالانه این معدن ۱۰۰ هزار تن کانسنگ طلا و ظرفیت تولید سالانه‌ی طرح استحصال طلای آن ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا است.

وی گفت: پیش بینی می‌شود با سرمایه گذاری حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی در واحد فرآوری این معدن، زمینه اشتغال مستقیم برای بیش از ۱۵۰ نفر در این واحد فراهم شود.

معاون امور معادن سازمان صمت خراسان جنوبی همچنین گفت: عیار ماده معدنی طلا در معدن هیرد ۹۲ صدم پی پی ام است و طرح فرآوری و استحصال طلای هیرد یکی از سه واحد تولید شمش طلا در خراسان جنوبی است که پیش بینی می‌شود در سالجاری به بهره برداری برسد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.