مدیر آموزش و پرورش خور و بیابانک گفت: برای مقاوم سازی و بهسازی ۷۰ درصد فضا‌های آموزشی شهرستان خورو بیابانک ۶۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان نیاز است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان- ابراهیم غلامرضایی گفت: تنها ۳۰درصد مدارس شهرستان خور و بیابانک استاندارد و مقاوم هستند.

به گفته غلامرضایی برای جبران کاستی سرانه فضای آموزشی، مشارکت خیران یک اصل است و طرح آجر به آجر با مشارکت مجمع خیران مدرسه ساز آغاز شده است که مردم با هر توانایی مالی می‌توانند در ساخت مدارس مشارکت کنند.

غلامرضایی گفت: در یک دهه اخیر بیش از ۹۰ درصد مدارس شهرستان خور و بیابانک با کمک و مشارکت خیران احداث شده است؛ مدارس زنده یادان قنبری و صلصالی، برکت شهر خور و فرخی، امام علی (ع) در شهر خور، شهدای بانک ملت و بانک صادرات شهر فرخی، ۱۵ خرداد و حیدر قلی عمرانی در شهر جندق از جمله نمونه‌های مشارکتی خیران است.

غلامرضایی کمبود تجهیزات آزمایشگاهی و کارگاهی، فرسوده بودن سرویس‌های بهداشتی، فرسوده بودن میز و نیمکت کلاس‌های درس، خاکی بودن حیاط برخی ازمدارس و فرسوده بودن آسفالت فضا‌های آموزشی و کمبود سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری را از مهمترین مشکلات حوزه آموزش و پرورش بیان کرد.

غلامرضایی گفت: هم اینک یک باب مدرسه با ٦ کلاس درس در شهر جندق با همت خیران در حال ساخت است.

٦٢ مدرسه با ٢٢٨کلاس درس در شهرستان خور و بیابانک وجود دارد که سه هزار و ۸۱۴ دانش آموز مشغول تحصیل هستند که از این تعداد ۲ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی تحصیل می‌کنند.

این شهرستان با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۲۰ کیلومتری شرق مرکز اصفهان قرار دارد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار