رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان گفت: قرار بر آن است از اول بهمن پیامک دریافت مالیات برای مالکان خودرو‌های بالای یک میلیارد تومان ارسال شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان-  حمیدرضا قندی گفت: فعلاً بسیاری از خودرو‌ها قیمت بالایی دارد، اما این قیمت، دلیلی بر لوکس بودن نیست؛ بنابراین به نظر می‌آید تصویب قانون دریافت مالیات از صاحبان همه این خودرو‌ها کارشناسانه نباشد.

به گفته او قبل از هرچه لازم است مشخص شود دقیقاً چه خودرو‌هایی با چه شرایطی شامل این مالیات می‌شود، زیرا ممکن است دو خودرو با یک مدل و یک قیمت خریداری شده باشند، اما بعد از مدتی یکی سالم و دیگری تصادفی شود. حال مشخص نیست که تکلیف مالکان این دو خودرو برای پرداخت مالیات چه می‌شود؟ بنابراین باید قانون‌گذار به این موارد توجه داشته باشد که معیار مالیات  از خودروی لوکس چیست و آیا اگر این خودرو پس از مدت‌زمانی، به دلایلی کاهش نرخ پیدا کرد همچنان شامل مالیات می‌شود؟

رئیس اتحادیه فروشندگان خودروی اصفهان معتقد است اجرای چنین قوانینی در کشور‌هایی جوابگو است که اغلب مردم، دارای خودرو‌های گران‌قیمت و صفرکیلومتر هستند. اما اجرای آن در ایران که بیشتر خودرو‌ها به حالت مستهلک درآمده‌اند چندان منطقی و کارشناسانه نیست.

اکنون دولت در شرایطی که کشور با کسری بودجه مواجه است قصد دارد طبق قانون از خودرو‌های لوکس مالیات دریافت کند و به زودی برای لوکس‌سواران پیامک ارسال خواهد شد.
منبع:ایمنا

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد
۱۱:۴۸ ۲۳ دی ۱۴۰۰
چه خوب .............ديگه هر کس ماشين خشگل سوار ميشوند ماليات ماشين را هم بدهند تمام دنيا همين است فقط اين پول کجا هزينه ميشود دولت جواب بدهد.....
آخرین اخبار