رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خاش از حمله شغال به چند نفر از اهالی ایرندگان خبر داد و گفت: مصدومان سرپایی درمان و یک نفر از اهالی به مرکز بهداشت منتقل شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - الهه کیخا گفت: پس از اخذ گزارش‌های مردمی مبنی بر حمله شغال به چند نفر از اهالی ایرندگان، تیم یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خاش در محل حاضر و بازدید میدانی از محل وقوع حادثه و عیادت از فرد آسیب دیده انجام و اطلاعات تکمیلی از مسئولان محلی و پزشک منطقه اخذ شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاش گفت: طی حمله یک قلاده شغال به تعدادی از ساکنان روستا‌های این بخش آسیب وارد شده که بجز یک نفر سالمند که به مرکز بهداشت «ده رئیس» منتقل شد، دیگر مصدومان بصورت سرپایی درمان شدند و طبق پیگیری انجام شده به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری هاری واکسن مربوطه را دریافت کرده‌اند.

او می گوید: لاشه شغال که توسط اهالی تلف شده بود با هماهنگی دامپزشکی شهرستان پس از نمونه برداری، بارعایت تمهیدات بهداشتی دفن شد.

او گفت: یکی از دلایل نزدیک شدن گونه‌های حیات وحش به محل زندگی انسان، تخریب زیستگاه‌ها، پسماند زباله و عدم مدیریت صحیح آن در روستا‌ها نیز از جمله دلایل تأمین غذای حیات وحش و رجوع آن‌ها به مناطق روستایی است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خاش  گفت: توجه به دفن بهداشتی لاشه حیوانات تلف شده (اعم از دام وطیور) از جمله راه‌های کاهش احتمال سرایت بیماری و چرخه آن در بین انسان و حیوان است، همکاری شهروندان با اداره دامپزشکی در امر واکسیناسیون سگ‌های صاحبدار و دام اهلی سهم بسزایی در تامین سلامت حیات وحش و انسان دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار