توسعه گردشگری در تربت حیدریه با گردشگری روستایی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه از تقویت گردشگری روستایی در این شهرستان به خاطر وجود روستاهایی با قابلیت تاریخی و گردشگری خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - تصاویر علی محمدی گفت: تقویت گردشگری روستایی در تربت حیدریه با وجود روستا‌های برخوردار از قابلیت‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، یکی از اولویت‌های توسعه صنعت گردشگری در این خطه واقع در جنوب مرکزی خراسان رضوی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: حصار، رودمعجن، صنوبر، بسک و بکاول از روستا‌های هدف گردشگری در تربت حیدریه هستند و معرفی جاذبه‌های گردشگری این نواحی زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری تربت حیدریه و ایجاد اشتغال و خودکفایی در این مناطق است.

هم‌اینک روستا‌های "رودمعجن، حصار، صنوبر، بسک و بکاول" به خاطر برخورداری از اقامتگاه‌های بومگردی مقصد گردشگران و آماده پذیرش از مسافران نوروزی هستند.

او گفت: روستای صنوبر در منطقه میانکوه با جریان رودخانه شصت‌دره محیطی خوش آب و هوا و سرسبز با مناظر طبیعی جذاب و بسیار و چشم‌نواز دارد؛ این مسیر ۱۷ کیلومتری طبیعی از روستای صنوبر تا بخش مرکزی شهرستان در امتداد ضلع شمال غربی آن از جذابیت فراوانی برای گردشگران و طبیعت گردان برخوردار است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: رود معجن روستایی از توابع بخش بایگ در ۴۸ کیلومتری شمال غربی تربت‌حیدریه نیز در موقعیتی کوهستانی همراه با چشم‌انداز رودخانه پرآب، آبشار بلند و کوه‌های مرتفع، یکی دیگر از توانمندی‌های این شهرستان برای تقویت گردشگری روستایی محسوب می‌شود.

به گفته محمدی، روستای بکاول در دهستان بالاولایت واقع در کیلومتر ۲۰ جاده تربت‌حیدریه - مشهد هم به خاطر مناظر طبیعی زیبا، گیاهان دارویی، بافت قدیمی روستا با خانه‌هایی طبقاتی از سنگ و گل همانند ماسوله گیلان، درخت بید ۳۵۰ ساله و همچنین اثری طبیعی موسوم به درخت باروری دیگر ظرفیت جذاب این شهرستان برای جلب نظر گردشگران است.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تربت حیدریه گفت: روستای بسک واقع در ۲۵ کیلومتری شمال غربی تربت‌حیدریه نیز میراثدار ۱۰ قرن هنر و صنایع دستی مرتبط با ابریشم‌کشی است که با عنوان روستای ملی صنایع دستی در رشته "ابریشم‌کشی" در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده و همچنان بافت سنتی تاریخی معماری کهن خود را حفظ کرده است.

محمدی گفت: نوروز ۱۴۰۱ هر روز یک جاذبه گردشگری به ویژه در بخش روستایی تربت‌حیدریه به مسافران و گردشگران معرفی خواهد شد.

شاخص‌ترین سوغات این شهرستان که در ایران و جهان رتبه نخست تولید را آن را دارد "زعفران" است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار