آنتونی بلینکن در پی حملات وحشیانه ائتلاف سعودی به یمن خواستار کاهش تنش‌های سیاسی میان مقامات سعودی و یمن شد.

باشگاه خبرنگاران جوان- آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا افزایش تنش‌ها میان ائتلاف سعودی و انصارالله یمن را برای منطقه خطرناک دانست و خواستار گفتگو میان مقامات سعودی و صنعاء شد.

به گفته خبرگزاری رویترز، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: تشدید درگیری‌ها تنها موجب تشدید وضعیت وخیم مردم یمن و افزایش رنج آن‌ها می‌شود.

این در صورتی است که ائتلاف متجاوز عربی به سرکردگی عربستان و امارات و با حمایت آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس نزدیک به هفت سال است که به یمن حمله کرده و در طول این سال‌ها شورای امنیت با وجود اینکه بازرسان سازمان ملل تاکید کردند در یمن از سوی ائتلاف عربستانی-اماراتی علیه غیرنظامیان جنایت جنگی صورت می‌گیرد این تجاوز را محکوم نکرده‌اند!

در همین راستا، پس از حملات متقابل یمن به امارات ائتلاف متجاوز که در نبرد زمینی شکست خورده به مناطق مسکونی صنعا حمله هوایی کرده و بر اساس گزارش سازمان بین‌المللی «کودکان را نجات دهید» تنها در حملات روز جمعه این ائتلاف به مناطق غیرنظامی و مسکونی یمن بیش از ۶۰ تن جان خود را از دست داده‌اند که سه تن از آنان کودک بودند.

ائتلاف حتی به ساختمان ارتباطات یمن در الحدیده نیز رحم نکرده و با هدف قرار دادن آن اینترنت سراسری یمن قطع شده است. سازمان «نت بلاکس» که محدودیت‌های اینترنتی در جهان را رصد می‌کند نیز این قطع سراسری اینترنت را تایید کرد.

در پی افزایش حملات وحشیانه ائتلاف متجاوز عربستانی-اماراتی رئیس انجمن علمای عراق از تمامی علمای مسلمان جهان خواست سکوت خود را در قبال نسل‌کشی یمن بشکنند و کنفرانسی در این خصوص ترتیب داده و حقیقت را بگویند.

آبان ماه گذشته، مرکز حقوق بشری «عین الانسانیة» یمن اعلام کرد، طی ۲۴۰۰ روز، نزدیک به شش سال و نیم، ۴۴ هزار و ۲۲۱ غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند که از میان آن‌ها ۱۷ هزار و ۲۹۰ تن کشته و ۲۶ هزار و ۹۳۱ تن زخمی شده‌اند و از میان کشته شدگان ۴۲۷۰ تن کودک و ۲۸۵۰ تن زن هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار