معاون وزیر خارجه سوریه در شورای حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد که اقدامات قهری به تروریسم اقتصادی تبدیل می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - «بشار الجعفری» گفت: تروریسم اقتصادی شهروندان سوری را هدف قرار می‌دهد. اقدامات قهری حق شهروندان سوریه‌ای برای زندگی، بهداشت، آموزش و توسعه در همه اشکال آن را نقض می‌کند.

به گزارش المیادین، معاون وزیر خارجه سوریه گفت: سوریه با ٤٤ سازمان غیر دولتی مرتبط با امور بشر دوستانه موافقت کرده است تا در سوریه فعالیت کنند و کار این سازمان‌ها را با هدف حمایت از تلاش‌ها در جهت کاهش اثرات منفی جنگ و بحران تسهیل کرده است.

ایمن سوزان، دیگر معاون وزیر امور خارجه سوریه نیز ماه گذشته تاکید کرده بود که سوریه درگیر مشکلات اقتصادی است و این نتیجه جنگ اقتصادی علیه سوریه و تحریم‌های یکجانبه آمریکا است.

سوریه همچنان درگیر مشکلات متعدد ناشی از محاصره اقتصادی و تحریم‌های آمریکا است. اواخر سال ۲۰۱۹، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا قانون موسوم به «سزار» را امضا کرد که از سال ۲۰۲۰ اجرایی شد و تقریبا تمام ابعاد اقتصاد سوریه را هدف قرار داد. این قانون تمام شرکت‌ها و افرادی را که با دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه تجارت می‌کنند تحریم کرده و این کشور را در بدترین اوضاع اجتماعی-اقتصادی از زمان آغاز جنگ فرو برده است.

دمشق بار‌ها از جامعه جهانی خواسته است که تحریم‌های یکجانبه را محکوم کرده و برای رفع آن اقداماتی را انجام دهند و تاکید کرده‌است این تحریم‌ها منجر به افزایش تعداد سوری‌های نیازمند و نقض حقوق بشر اولیه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار