رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی خبر داد

برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم علامه تبریزی در مشهد

طالبی از همکاری سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در همایش «بزرگداشت مرحوم علامه حاج شیخ غلامحسین تبریزی» خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - عبدالحمید طالبی گفت: آیت الله حاج شیخ غلامحسین تبریزی (ره) معروف به عبدخدایی از علمای برجسته‌ای است که خدمات فرهنگی و اجتماعی بسیاری را به جامعه اسلامی عرضه داشته و شخصیت او دارای ویژگی‌ها و ابعاد مختلفی است.

یکی از دستاورد‌های این همایش، شناسایی شخصیت ذو ابعاد این عالم بزرگوار به نسل جوان است که می‌تواند الگوی خوبی برای نسل امروز جامعه باشد. علامه حاج شیخ غلامحسین تبریزی در سال ۱۳۰۳ هجری قمری در شبستر تبریز متولد شد و در سال ۱۳۵۹ هجری شمسی (۱۴۰۰ هجری قمری) بعد از ۹۷ سال زندگی عالمانه و زاهدانه، در حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

او گفت: برگزاری همایش بزرگداشت مرحوم علامه حاج شیخ غلامحسین تبریزی با هدف شناساندن شخصیت این عالم بزرگوار به جامعه نسل جوان در دو شهر تبریز و مشهد برنامه‌ریزی شده است.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: همایش نخست در تاریخ ۱۴ بهمن ماه در شهر تبریز به همت آیت الله سید محمد علی آل هاشم، نماینده، ولی فقیه و امام جمعه تبریز تدارک دیده شده است و همایش دوم نیز در تاریخ ۱۲ اسفندماه مصادف با ۲۹ رجب المرجب با تلاش آستان قدس رضوی و همکاری حوزه علمیه خراسان و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد شد.

طالبی گفت: احد فرامرز قراملکی رئیس بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی دبیر علمی این همایش و حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید علوی آزیز، دبیر اجرایی این همایش را بر عهده دارند.

انتهای پیام//ا.د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار