رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از دریافت دُز سوم واکسن کرونا توسط ۳۲ درصد شهروندان غرب خراسان رضوی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - گفت: تاکنون ۳۲ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در حوزه زیر پوشش این دانشگاه در غرب استان خراسان رضوی دُز سوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که باید این روند شتاب بیشتری بگیرد.

افراد واجد شرایطی که سه ماه از تزریق نوبت دوم واکسن آن‌ها گذشته باشد، حتما همین هفته نسبت به تزریق دُز سوم واکسن اقدام نمایند، چون در هفته آینده موج شیوع این ویروس بالارونده شده و شیب صعودی خواهد داشت.

او گفت: دُز سوم واکسن کرونا می‌تواند میزان ایمنی فرد را در برابر سویه امیکرون چندین برابر افزایش دهد، از این رو تزریق نوبت سوم این واکسن ضرورت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: آمار جمعیت بالای ۱۸ سال در مناطق زیر پوشش این دانشگاه حدود ۳۵۰ هزار نفر است که تلاش می‌شود با واکسیناسیون گسترده دز سوم، میزان سرایت، ابتلا و چرخش ویروس به حداقل برسد.

مسلم گفت: تنها راه برون رفت از بحران کرونا علاوه بر رعایت نکات بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده ار ماسک، واکسیناسیون حداکثری افراد جامعه است که گردش ویروس در جامعه را از بین می‌برد.

او گفت: شهروندان تنها برای کار‌های ضروری از منزل خارج شوند و در تجمعات و مکان‌هایی که تهویه مناسبی ندارد، حضور نیابند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: این که امیکرون یک سرماخوردگی ساده است، باوری اشتباه است، چون این ویروس نیز عوارض و درگیری‌های خاصی دارد که در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها شرایط دشواری را برای مبتلایان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.