ناصرپور:

نخستین شرکت کارگزاری پس از ۱۲ سال مجوز تاسیس دریافت کرد

معاون نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: در راستای تسهیل صدور مجوز‌ها در بازار سرمایه، مجوز تأسیس شرکت کارگزاری پویان پس از ۱۲ سال صادر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - علیرضا ناصر پور می‌گوید: این شرکت کارگزاری که چندی قبل مجوز موافقت اصولی خود را از سازمان بورس دریافت کرده بود، موفق به طی فرآیند‌های لازم شد و بدین ترتیب توانست وضعیت شرکت خود را به تاسیس برساند.

به گفته او: علاوه بر این شرکت در سه ماه گذشته، مجوز موافقت اصولی ۵ شرکت کارگزاری هم صادر شده است و فرآیند بررسی شرکت‌های کارگزاری به سرعت ادامه دارد و در آینده‌ای نزدیک در خصوص مابقی شرکت‌های دیگر که درخواست داده بودند، تصمیم‌گیری و ابلاغ نظر خواهد شد.

طبق اعلام معاونت نظارت بر نهاد‌های مالی سازمان بورس و اوراق بهادار علاوه بر این، درباره سایر نهاد‌های مالی در این بازه زمانی مجوز موافقت اصولی ۴ شرکت جدید سبدگردان دیگر نیز صادر شد و همچنین مجوز تاسیس ۲ شرکت سبدگردان هم که از قبل موافقت اصولی خود را دریافت کرده بودند صادر شده است.

علاوه بر موارد فوق، ۲ شرکت سبدگردان دیگر هم موفق به دریافت مجوز فعالیت شدند و تعداد ۲ شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری هم مجوز موافقت اصولی خود را دریافت کردند. شرکت پتروشیمی خلیج فارس هم در دی ماه سال ۱۴۰۰ موفق به دریافت مجوز تاسیس خود از سازمان بورس شد. هدف این است که فرایند بررسی صدور مجوز‌ها تا حد امکان کوتاه شود و درخواست‌های واصله به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در صورت احراز شرایط، اعلام نظر برای آن‌ها انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار