همزمان با نخستین روز از دهه مبارک فجر، محفل انس با قرآن و تجلیل از ۳۰ فعال قرآنی در حرم مطهر حضرت علی‌بن حمزه (ع) شیراز برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - جلالی رئیس اداره قرآنی استان فارس در مراسم محفل انس با قرآن و تجلیل از فعالان قرآنی گفت: از ۱۳۳ نفر که مستندات برنامه‌های حفظ قرآن خود شامل سابقه تدریس و کار جهادی را ارسال کرده اند ۲۰ نفر انتخاب شدند که ۱۰ نفر دیگر نیز پیشکسوتان قرآنی، مربیان، تاثیرگذاران برنامه‌های قرآنی شهر و استان و رتبه‌های ممتاز مسابقات قرآن اوقاف هستند.

در این مراسم آیاتی از قرآن  توسط حاج سید مصطفی حسینی قاری بین المللی قرآن و سید رضا نجیبی نفر اول مسابقات قرآن اوقاف استان فارس قرائت شد.

حجت الاسلام و المسلمین میرزا محمد مهدی جاوید مدیر مدرسه علمیه رضویه شیراز نیز در مراسم محفل انس با قرآن نیز گفت: پیوند انقلاب اسلامی ایران با قرآن کریم بوده که مکتب اسلام به آن اشاره دارد  و توانسته است با رویکردی نوین آین اسلام را به جهانیان معرفی کند و به همان میزان در ترویج قرآن کریم و میدان عمل به موفقیت های چشمگیری دست یابد.

او گفت: دهه فجر تفسیری بر آیات رحمانی خداوند در سوره مبارکه فجر است که مانند ده شبانه روز میقات حضرت موسی (ع) در کوه طور برای مناجات با خداوند و نیز دهه ۶۰ هجری شمسی و قیام ابا عبد الله الحسین (ع) به عنوان مصادیق اعلی اشاره دارد.

جاوید گفت: انقلاب اسلامی ایران نیز استمرار حرکت انبیاء الهی و نهضت عشورای حسنی است که امام خمینی (ره) بنیانگذار  جمهوری اسلامی ایران این انقلاب را مرهون نهضت امام حسن(ع) می داند.

مدیر مدرسه علمیه رضویه شیراز گفت: اکنون نیز سکانداری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را حضرت آیت الله خامنه ای بر اساس این نهضت راهبردی می کند.

در پایان این مراسم از ۳۰ فعال قرآنی با اهدای جوایز و لوح سپاس تقدیر شد.

انتهای پیام/ت 

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.