رئیس جمعیت هلال احمر اصفهان از برگزاری دهمین دوره طرح ملی دادرس همزمان با دهه مبارک فجر در ۱۱۰ مدرسه این شهرستان خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - شهریار انصاری طادی گفت: دهمین دوره طرح ملی دادرس در ۱۱۰ مدرسه از دهه مبارک فجر شروع و تا اسفند ماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

او گفت: ۳۳۰۰ دانش آموز پایه هشتم در مقطع متوسطه اول و پایه دهم در مقطع متوسطه دوم گروه هدف این طرح هستند با اجرای طرح دادرس آموزش امداد و کمک‌های اولیه در ۸ سر فصل شامل پناهگیری و خروج ایمن، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی و ریوی، کنترل خونریزی پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، حمل مصدوم، اطفاحریق و اسکان اضطراری به دانش آموزان ارائه می‌شود.

انصاری طادی گفت: در طرح دادرس از هر مدرسه ۳۰ نفر از دانش آموزان، آموزش‌های مربوطه را دریافت و در قالب یک تیم ۱۵ نفره در المپیاد‌های آماده شرکت خواهند کرد.

دادرس، طرح ارزشمند و کاربردی است که در ۱۰ سال گذشته با همکاری آموزش و پرورش اجرا شده و مورد استقبال دانش آموزان و اولیا آن‌ها قرار گرفته است

طرح دادرس مخفف «دانش آموز آماده در روز‌های سخت» است که با هدف توانمندسازی و ارتقا سطح مهارت‌های دانش آموزان در هنگام مواجهه با حوادث در سراسر کشور به اجرا درمی آید.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.