ادعای جدید آمریکا: روسیه ۱۹۰ هزار سرباز در مرز مستقر کرده است

در بحبوحه پایان رزمایش‌های نظامی روسیه نشریات آمریکایی ادعا‌های جدیدی درباره استقرار ۱۹۰ هزار سرباز روس در مرز اوکراین عنوان کرده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان - آمریکا مدعی شد روسیه ۱۹۰ هزار سرباز را در نزدیکی مرز‌های اوکراین مستقر کرده است و مدعی شد این بزرگ‌ترین بسیج نیرو از زمان جنگ جهانی دوم است.

به گزارش نیویورک تایمز، این ارزیابی در بیانیه‌ای از سوی هیئت آمریکا در سازمان امنیت و همکاری اروپا ارائه شده است. گفته می‌شود انتشار این گزارش در ادامه تلاش‌های بایدن برای متقاعد کردن دنیا نسبت به چیزی است که آن را «تهاجم روسیه» می‌خواند.

در این بیانیه آمده است: «روسیه احتمالاً بین ۱۶۰ هزار تا ۱۹۰ هزار پرسنل نظامی را در اوکراین و نزدیکی اوکراین جمع‌آوری کرده است در حالی که این تعداد آخر ماه گذشته ۱۰۰ هزار نفر بود. این برآورد شامل نیرو‌های نظامی در امتداد مرز، در بلاروس و در کریمه است.»

روسیه پیش‌تر هم عنوان کرده بود تجمع نیرو‌ها تنها برای رزمایش‌های نظامی است و پس از اتمام رزمایش، نیرو‌ها به پایگاه خود در سرزمین اصلی روسیه بازمی‌گردند. بازگشت نیرو‌ها از روز سه‌شنبه آغاز شده و همچنان در حال انجام است.

اوکراین خواستار تشکیل جلسه اضطراری سازمان امنیت و همکاری در اروپا شده است. از سوی دیگر روسیه گفته است که استقرار نیرو‌ها با تعریف سازمان از «فعالیت‌های نظامی غیرمعمول و برنامه ریزی نشده» مطابقت ندارد.

ادعای دیگر آمریکا: روسیه به دنبال حمله چند وجهی علیه اوکراین است

نشریه وال‌استریت ژورنال نیز به نقل از مقامات آمریکایی ادعا کرده است روسیه به دنبال ناتوان ساختن اوکراین از طریق حمله چند وجهی است. این روزنامه گفته چشم‌انداز اجتناب از جنگ در اوکراین نامشخص است.

روسیه رسانه‌های آمریکا را عامل مؤثری در تشدید تنش‌های منطقه‌ای می‌داند. از زمان بالاگرفتن بحران اوکراین، تاکنون نشریات غربی بار‌ها بدون ارائه مدرک ادعا‌هایی در خصوص تعداد نیرو‌های روسی در مرز و تاریخ حمله روسیه مشخص کرده‌اند. آخرین تاریخ مشخص شده مربوط به ۱۶ فوریه و ساعت یک بامداد بود که توسط روزنامه انگلیسی «سان» منتشر شد. مقامات روس خواستار عذرخواهی این رسانه‌ها شده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار