مقامات روسیه از آغاز رزمایش راهبردی روسیه با بلاروس و شلیک موشک‌های بالستیک مافوق صوت خبر دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در کنفرانس مطبوعاتی خود اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه دستور آغاز رزمایش راهبردی هسته‌ای را که شامل شلیک موشک‌های بالستیک و بالدار است، صادر کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پسکوف در ادامه به تشریح این رزمایش پرداخت و اعلام کرد که در این رزمایش یک موشک بالستیک مافوق صوت به نام «کینژال» و موشک راهبردی قاره پیمای «یارس»  به صورت موفقیت آمیز پرتاب شدند.

این رزمایش که با کشور بلاروس مشترک برگزار شد، از کشتی‌ها و زیردریایی‌های روسیه، موشک‌های مافوق صوت از نوع «زیرکان» به سمت اهداف دریایی و زمینی شلیک شدند. علاوه بر این زیردریایی هسته‌ای کارلیا، موشک قاره پیمای بالستیک «سینوا» شلیک کرد. در این رزمایش همچنین موشک‌های مافوق صوت شلیک شد.

از طرفی دیگر نیز بمب‌افکن‌های مافوق صوت و دورپرواز Tu-۹۵MS نیز در این مانور شرکت کردند و اهدافی را در محدوده مناطق «پمبوه» و «کورا» مورد اصابت قرار دادند.

پسکوف خاطرنشان کرد که رئیس جمهور روسیه در حال مشاهده جزئیات تمرینات نظامی با الکساندر لوکاشنکو، همتای بلاروس خود  است.

رئیس‌جمهور بلاروس پیش‌تر به خبرنگاران گفته بود که در روز‌های ۱۸ تا ۱۹ فوریه به روسیه سفر خواهد کرد و طی آن قصد دارد به همراه پوتین در مانور‌های نظامی شرکت کند. وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرده بود که رزمایش نظامی «بازدارندگی استراتژیک» با مشارکت نیرو‌های زمینی و هوایی منطقه جنوب، علاوه بر نیرو‌های موشکی راهبردی، ناوگان دریای شمال و دریای سیاه آماده برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار