معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: با وجود کاهش ۲۲ درصدی بارندگی‌ها، هم اکنون ۴۳ درصد مخازن سد‌های استان پُر است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- داود شاهسوند از کاهش ۲۲ درصدی بارش‌ها در استان همدان در مقایسه با پارسال خبر داد و افزود: بارش‌ها در استان همدان در پارسال برابر ۱۸۲ میلی متر بوده که این میزان در سال جاری با کاهش ۲۲ درصدی روبرو شده است.

او افزود: میزان بارش‌ها هم در استان همدان نسبت به بلند مدت کاهش ۲۳ درصدی داشته است.

 حجم سد سرابی هم اکنون برابر ۲/۵ میلیون مترمکعب و درصد پُر بودن آن برابر ۲۷ درصد، ورودی سد کلان برابر ۵۰۰ لیتر در ثانیه و خروجی آن برابر ۲۵۰ لیتر در ثانیه است و ۸۶ درصدی این سد با حجم فعلی ۳۹ میلیون مترمکعبی ذخیره آب دارد.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: گنجایش مخازن سد‌های بهره برداری شده در استان برابر ۱۰۸ میلیون مترمکعب است که ۴۶ میلیون مترمکعب حجم ذخیره مخازن سد‌های استان همدان پُر است که بیشترین حجم آب ذخیره شده را سد کلان به خود اختصاص داده است.

داود شاهسوند با بیان اینکه میزان پُر بودن سد‌های آبشینه و اکباتان برابر ۶ درصد است، حجم فعلی سد شیرین سو، نعمت آباد و شنجور را به ترتیب برابر ۲۲ درصد، ۲۱ درصد و ۷ درصد اعلام کرد.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.