شاخص کل بورس با اُفت ۷ هزار و ۷۸۵ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۰۵ واحدی متوقف شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - شاخص کل بورس تهران، امروز یکشنبه (یک اسفند) در ابتدای معاملات با رشد ۴۷ واحدی واحد در ارتفاع یک میلیون و ۲۸۲ هزار واحدی قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با اُفت ۷ هزار و ۷۸۵ واحد، در تراز یک میلیون و ۲۷۴ هزار و ۴۰۵ واحدی متوقف شد.


بیشتر بخوانید


آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه امروز روند نزولی در پیش گرفت. در ابتدا سرانه خرید بیشتر بود، اما از نیمه‌های بازار، قدرت فروشندگان از خریداران پیشی گرفت. کاهش نرخ دلار سبب کاهش صنایع شیمیایی، فلزات اساسی شد. همچنین گروه بانکی  نسبت به سایر گروه‌ها بهتر معامله شد و با ورود  نقدینگی به میزان ۱۵۱  میلیارد تومان  همراه بود.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم یک هزار و ۵۹۷ میلیارد تومان رسید. «فارس»، «وبملت» و «وغدیر» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «وبملت»، «خودرو» و «وتجارت» سه نماد پر تراکنش بودند.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص هم وزن نیز با افت ۲۱۸ واحدی روی پله ۳۲۵ هزار و ۲۸۳ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد ۴ هزار و ۴۱۰ میلیارد سهم به ارزش یک هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان رسید.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس
شاخص فرابورس هم با افت ۳۶ واحد روی پله ۱۷ هزار و ۴۷۶ واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و ۴۰ میلیارد سهم به ارزش ۵۸۳ میلیارد تومان رسید.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های وبملت، وتجارت و حکشتی به ترتیب با ۶۶۲.۸۳، ۱۸۴.۸۲ و ۱۱۸.۶۳ واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فارس، وغدیر و نوری به ترتیب با ۳۵۱۷.۲۸، ۶۳۰.۲۷ و ۵۸۰.۷۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیرگذار در فرابورس

نماد‌های فرز، سمگا و غصینو به ترتیب با ۴.۰۳، ۳.۵۹ و ۳.۴۱ واحد، بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های آریا، هرمز و شگویا به ترتیب با ۱۷.۲۶، ۸.۵۲ و ۸.۱۶ واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز بانک‌ها بیشترین ارزش معامله را با مبلغ ۲۶۳ میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «خودرو» و «شیمیایی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های دامین، غاذر و خنصیر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های غنوش، لپارس و کساوه بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های شاروم، حسیر و حسینا بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت زنگان، غویتا و کزغال بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، فردا و کمند بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های همای، وسخوز و غذشت در بورس ایران داشتند.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، اوصتا و آسامید بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، تابان ۰۳ و اوصتا در بورس ایران داشتند.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس و فرابورس

نماد‌های کمند، دارایکم و وبملت بیشترین ارزش معامله و نماد‌های وبملت، خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

همچنین اخزا ۸۲۱۴،   اراد ۵۵۴ و فرز بیشترین ارزش معامله و نماد‌های تجلی، کرمان و کارا بیشترین حجم معامله را در فرابورس ایران تجربه کرد.

اُفت ۷ هزار واحدی شاخص کل بورس

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کیان
۱۸:۳۱ ۰۷ اسفند ۱۴۰۰
بورس من بورس من کوره پول سوز من
آخرین اخبار