همزمان با تکرار ادعاهای کشورهای غربی در خصوص بحران اوکراین، نخست‌وزیر انگلیس مدعی برنامه‌ریزی روسیه برای راه انداختن جنگی تمام عیار در اروپا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس، در راستای ادعا‌های غرب مبنی بر احتمال حمله روسیه به اوکراین، مدعی شد روسیه در حال برنامه‌ریزی برای بزرگترین جنگ اروپا از سال ۱۹۴۵ (زمان پایان جنگ جهانی دوم) است.

طبق گزارش گاردین، جانسون در مصاحبه جدید خود با ادعای آنکه تمامی نشانه‌ها بیانگر آمادگی روسیه برای حمله به اوکراین است، مدعی شد: «اطلاعات حاکی از آن است که روسیه قصد دارد تهاجمی را آغاز کند که کی‌یف را محاصره کند. مردم باید به هزینه هنگفت چنین حملاتی آگاه باشند.»

جانسون این اظهارات را در حاشیه نشست امنیتی مونیخ در مصاحبه‌ای مطرح کرد و مدعی شد: «هر درگیری احتمالی ممکن است بسیار خونین باشد. احتمالا پوتین اکنون به غیرمنطقی‌ترین حالت ممکن فکر می‌کند، و فاجعه پیشِ رو را نمی‌بیند. من میترسم بگویم که چیزی که من می‌بینم طرحی برای بزرگترین جنگ در اروپا از سال ۱۹۴۵ یعنی پایان جنگ جهانی دوم است. مردم باید به تلفات میان اوکراینی‌ها و همچنین جوانان روسیه نیز فکر کنند.»

در همین راستا، «آنتونی بلینکن» وزیر امورخارجه آمریکا، با ادعای آنکه تمامی نشانه‌ها حاکی از حمله قطعی روسیه به اوکراین است، مدعی شد آمریکا همچنان به دنبال یافتن دیپلماسی برای حل مناقشات میان این دو کشور است.

ساعاتی پیش نیز «امانوئل مکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، با «ولادیمیر پوتین» همتای روسش، تماسی تلفنی داشت و دو طرف به توافق رسیدند در شرق اوکراین آتش‌بس برقرار شود.

در حال حاضر روابط روسیه و اوکراین که پس از الحاق کریمه پرتنش بود، به اوج وخامت خود رسیده است و کشور‌های غربی نیز با ادعا‌های خود مبنی بر احتمال حمله از سوی روسیه، به بدتر شدن اوضاع کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بله بزرگترین جنگ در راه است اما نه در اروپا بلکه در غرب آسیا و برای آزادی قدس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
برو بجنگ با خانوادتم برو که فیض زیادی ببری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
بالکانیا احتیاج به قیم ندارن
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۳۱ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
انگلیس فکر کرده دوران استعمار قدیم و نو که هرکاری دلش میخواست میکرد نه الان اون دوران گذشت مردم جهان اگاه شدن دیگه روز به روز توی کشورایی که ازشون بهره کشی میشه هم جنبش های مردمی شکل میگیره و ایما هم بالاخره محصور میشن تو کشور خودشون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
شما انگلیسی ها لطفاً خفه شید ،، دنیا رو شما به گند کشیدین ،، هر چی جنایت تو دنیا میشه یه سرش شمایید یه سرش آمریکا ،، هی جنجال میکنند ،، کشور اوکراین رو ناامن کردن هر روز لشگرکشی می‌کنن ،،نیرو مفرستن ، ،، تجهیزات میفرستن ،، اصلا شما سه کشور اروپایی. جرثومه فساد تو دنیایید. ،، شما تا مرزهای کشور روسیه پیشروی کردید که عملا جنگ راه بندازید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۹ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
مرگ بر پوتین ، مرگ بر استالین ، مرگ بر روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
یکباره بگو مرگ بر کشورهای مستقل از سیاستهای تروریستی آمریکا !!!!دشمن دانا که غم جان بود بهتر از.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
۰۰:۱۹
مرگ بر خودت و خونوادت
آخرین اخبار