منابع رسانه‌ای اوکراین اعلام کردند رئیس‌ جمهور این کشور پس از بالا گرفتن تنش با روسیه قطع روابط دیپلماتیک با این کشور را بررسی می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس گزارش منابع خبری اوکراین، «ولودیمیر زلنسکی» قصد دارد بعد از به رسمیت شناختن دونتسک و لوهاسنک از سوی «ولادیمیر پوتین» قطع روابط دیپلماتیک با روسیه و استفاده از راه حل نظامی را بررسی کند. در همین حین کی‌یف کاردار خود در مسکو را برای مشورت به اوکراین فراخوانده است.

با این وجود خبرگزاری ریانووستی روسیه به نقل از وزارت خارجه این کشور اعلام کرد: مسکو قطع روابط با کی‌یف را نمی‌خواهد.

کرملین (کاخ ریاست جمهوری روسیه) هم در همین راستا گفت: «قطع روابط دیپلماتیک اوکراین با روسیه سناریویی بسیار نامطلوب است. روسیه همچنان درِ دیپلماسی را باز نگه می‌دارد و به آن علاقه‌مند است، اما تصمیم برای اعزام نیرو به دونباس به پیشرفت اوضاع بستگی دارد.»

مقامات اوکراین در ادامه ادعا کردند در صورت تجاوز گسترده روسیه، اعمال حکومت نظامی در این کشور امکان پذیر است. وزیر دفاع اوکراین هم ادعا کرد روسیه گام دیگری برای احیای اتحاد جماهیر شوروی برداشته است.

در پی افزایش تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه و در نتیجه درگیری نیرو‌های دولتی اوکراین با استقلال‌طلبان دو جمهوری دونتسک و لوهانسک، ولادیمیر پوتین شب گذشته در سخنرانی خود ضمن اظهار اینکه اوکراین بخش جدایی ناپذیر روسیه است، با امضای فرمانی استقلال لوهانسک و دونتسک را به رسمیت شناخت.

در پی این فرمان پوتین، زلنسکی مسکو را مقصر اصلی بر هم زدن صلح و امنیت در منطقه خواند در حالیکه از هفته گذشته ارتش اوکراین بار‌ها این دو منطقه را با توپخانه گلوله‌باران کرده و موجب شده مردم دونتسک و لوهانسک برای جنگ آماده شوند. همچنین فرمانده نیرو‌های دونتسک جمعه گذشته اعلام کرد که کودکان، زنان و سالمندان این دو جمهوری به دلیل وخامت اوضاع در حال فرار به سوی روسیه هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار