تعیین نرخ پلکانی آب بهای چاه‌ها برای کشت محصولات کشاورزی

نمایندگان مجلس با تعیین نرخ پلکانی آب بهای چاه‌ها برای کشت محصولات کشاورزی موافقت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - نمایندگان در مجلس به وزارت نیرو برای نوسازی شبکه‌های فرسوده آب و برق کشور و مناطق کمتر توسعه یافته مجوز دادند.

به این ترتیب به شرکت‌های تابعه و وابسته به وزارت نیرو اجازه داده می‌شود با رعایت ملاحظات امنیتی کشور از محل واگذاری بخشی از املاک و دارایی‌های خود نسبت به تأمین مالی طرح‌های نوسازی تأسیسات و شبکه فرسوده آب و برق کشور بویژه در مناطق کمتر توسعه یافته و طرح‌های نیمه تمام تا سقف دویست هزار میلیارد ریال اقدام کنند.

نمایندگان مردم در مجلس با واگذاری اراضی ملی و دولتی برای احداث شهرک‌های صنعتی و کشاورزی به منظور جلوگیری از سوداگری و از دست رفتن مالکیت اراضی دولتی مخالفت کردند. واگذاری اراضی ملی و دولتی برای احداث شهرک‌های صنعتی، کشاورزی و خدمات گردشگری و مناطق ویژه اقتصادی مصوب و طرح‌های قابل واگذاری دولتی و فروش قطعی زمین طرح‌های تولیدی کشاورزی و صنعتی غیردولتی با ظرفیت اشتغال سیصد نفر (۳۰۰) و بالاتر، با رعایت مقررات زیست محیطی، از شمول  قانون افزایش بهره وری بخش کشاورزی و منابع طبیعی مستثنی می‌شود.
با تصویب این قانون، انتقال قطعی مالکیت دولت در واگذاری اراضی ملی، دولتی و موات به متقاضیانی که از تاریخ ابلاغ این قانون به بعد شروع به تشکیل پرونده درخواست اراضی می‌نمایند ممنوع بوده و قوانین مغایر لغو می‌گردد.

با موافقت نمایندگان ۱۰۰ درصد مازاد درآمد‌های سازمان جنگل ها، امور اراضی کشور و دامپزشکی کشور نسبت به درآمد‌های مصوب این سازمان‌ها برای پیشگیری از سیل و خشکسالی هزینه خواهد شد.

با موافقت نمایندگان مجلس، کشاورزان در صورت کشت محصولات اساسی و استراتژیک کشور به ازای هر مترمکعب استفاده آب از چاه ها حداکثر سه هزار(۳.۰۰۰) ریال و در غیر این صورت به ازای هر مترمکعب آب حداکثر مبلغ شش هزار (۶.۰۰۰) ریال پرداخت می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
چرا کشاورزی که تمام دارایی اش را جمع کرده و آب و زمینی را خریده حالا بایدبه ازای مصرف آب مجدد پول بدهد؟ الان اگه همچین قانونی برای پرستارا و معلما مصوب شده بود شردع میکردن به اعتراض و تجمع و لغو یه همچین مصوبه ای ولی کشاورز بدبخت صداش در نمیاد اونا هم همچین قانونی رو تصویب می کنن، این درسته ؟!!
آخرین اخبار