کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: فریدونشهر رکورددار بارش‌های شبانه روز گذشته در استان اصفهان است.

ابراهیم هنرمند با اشاره به میانگین بارندگی‌های شبانه روز گذشته در سطح استان، گفت: بیشترین بارش به ترتیب از فریدونشهر ۵۹.۸ میلیمتر و ۲۳ سانتیمتر برف، خوانسار ۴۷.۷ میلیمتر، بویین میاندشت ۴۳.۸ میلیمتر، داران ۳۰ میلیمتر، گلپایگان ۲۴ میلیمتر، چادگان ۱۹.۳ میلیمتر، نطنز ۶.۵ میلیمتر و سمیرم ۳.۵ میلیمتر بوده است.

او بارش باران در مناطق غربی استان در شب گذشته را شدید توصیف کردو گفت: بارش باران و کولاک برف در مناطق سردسیر و مرتفع استان صبح تا ظهر امروز نیز ادامه داشت، اما از ساعات بعد از ظهر به تدریج از ابر‌ها کاسته می‌شود و پدیده غالب وزش باد شدید و تندباد لحظه‌ای است.

او نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و رگبار تگرگ همراه با رعد و برق در نیمه غرب و جنوب استان و وقوع طوفان گردوخاک در شرق اصفهان هشدار داد و گفت: استان در ۴۸ ساعت آینده افت محسوس دما بین ۱۰ تا ۱۲ درجه سانتیگراد را تجربه می‌کند.

هنرمند از ورود سامانه بارشی جدید از شامگاه یکشنبه ۱۵ اسفند به استان خبر داد و گفت: فعالیت این سامانه سراسر استان را فرا خواهد گرفت.

دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده بین هشت تا ۱۰ درجه سانتیگراد سردتر می‌شودو بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به چهار درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

خوروبیابانک با دمای ۲۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و بویین میاندشت با دمای هفت درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان شدت وزش باد روز گذشته در این شهر ۳۰ کیلو متر بر ثانیه بوده است که از بعد از ظهر امروز افزایش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار