مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری برنامه جشن در ۳۵۰ مسجد استان همزمان با اعیاد شعبانیه خبر داد.

حجت الاسلام محمدهادی نظیری گفت: جهاد تبیین، محور برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در این روزها است که به همین منظور ۸۰ عنوان برنامه شاخص معرفتی و بصیرت افزایی در مساجد استان به‌صورت ویژه و با رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی در اعیاد شعبانیه برگزار می‌شود.

اوگفت: رهبرمعظم انقلاب در بیانات خود تاکید فراوان بر موضوع جهاد تبیین دارند و مسئولان باید در این راستا گام بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: یکی از راه‌های جهاد تبیین استفاده از ظرفیت گروه‌های مختلف در جامعه  است که هسته‌های تبیینی در مساجد با پشتیبانی روحانیان و اساتید حوزه، آموزش و پاسخگویی به سوالات افراد را بر عهده گیرند.

استان همدان دارای یک هزار و ۵۰۰ مسجد درمناطق شهری و روستایی است.

نظیری گفت: ۱۸۰ نشست بصیرتی در مدارس سراسر استان با موضوع مهدویت و امام زمان (عج) در ایام ماه شعبان برگزار می شود و راه‌اندازی پویش‌های نذر صلوات و نذر دعای فرج از برنامه‌های اجرایی همزمان با اعیاد شعبانیه است.

 برگزاری ایستگاه صلواتی در مساجد و نقاط مختلف، برگزاری مسابقات مختلف برای کودکان در زمینه نقاشی، دلنوشته، برگزاری مسابقات کتابخوانی با عنوان مهدویت و امام زمان (عج)، برگزاری مراسم ختم قرآن به نیت سلامتی امام زمان (عج) در این ایام هم پیش بینی شده است.

او گفت: ۴۰۰ برنامه در زمینه پویش‌های ختم صلوات، دعای فرج و ختم قرآن به صورت مجازی و حضوری و ۵۰۰ جشن خانگی  برگزار می شود که در ایام مصادف با اعیاد شعبانیه ۱۰ مُبلّغ به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

سه هزار هیات مذهبی در استان همدان فعالیت دارند که ۲ هزار و ۲۰۰ هیات از این تعداد در سامانه بیرق اداره تبلیغات اسلامی استان همدان ثبت شده اند.

نظیری گفت:تعداد ۳۰۰ بسته معیشتی در اجرای طرح کمک‌های مؤمنانه با سازماندهی این اداره‌کل و با همت نیکوکاران تهیه و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

منبع ایرنا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.